DPH při intrakomunitárním plnění a třetími zeměmi • výklad a řešení příkladů z praxe

Určeno pro: všechny, kteří řeší odbornou problematiku DPH v rámci obchodování v EU a se třetími zeměmi

První část semináře je věnována výkladu aktuální právní úpravy a v praktické části semináře budou procvičovány příklady a je připraven krátký závěrečný test. Cílem výkladové části je seznámení se, příp. zopakování právní úpravy jednotlivých plnění, aby řešení příkladů ve druhé části bylo jednodušší a srozumitelnější.

Výkladová část

  • dodání zboží plátcem, do jiných členských států a třetích zemí • včetně konsignačních skladů a pořízení zboží plátcem z jiného členského státu do jiného členského státu a místo plnění podle § 11 • v určitých případech nemožnost nároku na odpočet daně
  • obsah „osoby neusazené v tuzemsku“ podle § 4 a její vliv na povinnost přiznat daň
  • přemístění majetku plátcem do a z jiného členského státu podle § 13, § 16
  • místo plnění u poskytnutí služby podle §§ 9 – 10i, § 7 odst. 3 a služeb osvobozených
  • přeprava zboží v jednom členském státě, mezi členskými státy a s třetími zeměmi podle § 9 odst. 1, § 10f a § 69
  • finanční a operativní pronájmy věci movitých do a z jiných členských států pro osoby povinné a nepovinné k dani podle § 9 odst. 1 a 2, § 10d
  • povinnost plátce přiznat daň v tuzemsku u poskytnutých služeb od osob neusazených v tuzemsku
  • vývoz zboží podle § 66, dovoz zboží podle § 23 a 71 g, uvádění do daňových přiznání, daňové doklady a nárok na odpočet daně
  • souhrnné hlášení podle § 102, daňová přiznání
  • úprava u vybraných služeb ve zvláštním režimu §§ 110a – 110ze (mini one stop shop)
  • zrušení svobodných skladů
  • zdaňování dodání zboží a poskytnutých služeb ve svobodných pásmech
  • zrušení vývozu umístěním zboží do svobodných pásem
  • zavedení reverse charge při dodání zboží s místem v tuzemsku osobou neusazenou v tuzemsku • plátci daně
  • nová definice motorového pozemního vozidla
  • rozšíření služeb vztahujících se k nemovitosti

Praktická část

  • Vypracování ústních odpovědí k 8 příkladům, které kopírují různé obchodní případy a jsou kumulací různých plnění. Obsahově jsou sestaveny na základě okruhů z výkladové části semináře. Ke každému příkladu je lektorem doplněn skicou na tabuli pohyb zboží, služeb a daňových dokladů, což současně s písemným textem příkladů vytváří jednodušší orientaci ve složitých závazkových vztazích a uplatnění DPH. Na vypracování kolektivním způsobem je stanovena časová dotace cca 30 minut a závěrem je seminář zakončen 15 testovými otázkami.

Přihláška

Závaznou přihlášku odešlete nejpozději tři pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané semináře poukažte včas před datem konání semináře převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zvoleného semináře. V případě, že provádíte platbu za více seminářů, zasílejte prosím platby pod samostatnými variabilními symboly nebo nás informujte o hromadné platbě za více seminářů e-mailem nebo telefonicky (Praha; České Budějovice; Liberec; Plzeň; Tábor; Ústí nad Labem - houdkova@anag.cz / 222 519 092 | Olomouc; Brno; Hradec Králové; Ostrava; Zlín - valentova@anag.cz / 585 757 421).

Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.

Daňový doklad

Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den konání semináře nebo den přijetí platby. Daňové doklady obdrží každý účastník u prezence v den konání semináře.

Prezence probíhá 30 minut před zahájením semináře.

Dotazy

S případnými specifickými dotazy se můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče pro daný region -> viz sekce Kontakty -> Péče o zákazníky.

Chcete se zeptat na něco ohledně seminářů?

  • Datum konání: 5. března 2018, 9.00 - 17.00
  • Variabilní symbol: 13984
  • Stav: Připravujeme
Cena: 2 690 Kč Objednat