Ekonomický rozměr občanské společnosti (2. přepr. vyd.)

Autor: Magdalena Hunčová

  • Kód produktu: 52721
  • Nakladatelství: Wolters Kluwer ČR, a. s.
  • Počet stran: 240
  • Vazba: brož., A5
  • ISBN: 978-80-7357-545-8
  • Datum vydání: srpen 2010
  • Vaše cena s DPH: 310 Kč
ks
    V prodeji

Publikace přináší nové poznatky ke konceptu, roli a ekonomické dimenzi občanské společnosti a zaplňuje tak určitou mezeru na našem trhu odborné literatury. Fenomén občanské společnosti bývá obvykle nahlížen a studován jako záležitost sociologie či politologie, zatímco její ekonomický rozměr bývá opomíjen. Historická role občanské společnosti se v anglo-americkém prostředí poněkud liší od její role v prostředí kontinentální Evropy a tato odlišnost má specifický dopad na porozumění fenoménu občanské společnosti v tzv. posttotalitních zemích, včetně ČR. Ekonomický rozměr občanské společnosti je v publikaci zkoumán skrze veřejnou a institucionální ekonomii jako problém neziskových (nestátních či nevládních) organizací a také ekonomiky samosprávné, sociální, demokratické, participativní a kooperativní. Vedle základních témat ekonomického tranzitu, rozvoje občanské společnosti, civilizovanosti ekonomiky a reformy veřejné správy jsou předmětem zájmu vybraná témata, jako je neziskovost a „ne-pro-ziskovost", veřejný a obecný prospěch, veřejná služba, partnerství veřejného a privátního sektoru, vícezdrojové financování, nikoli osobní vlastnictví, či sociální ekonomika a sociální podnik, sociální kapitál. Kniha se pokouší oslovit odbornou i laickou veřejnost a může být využita i k výuce odborných ekonomických předmětů na středních i vysokých školách. Může být také užitečným zdrojem informací pro porozumění pojmům sociální ekonomika a sociální podnik, které korespondují s aktuálními cíli programového financování z evropských fondů, s probíhající reformou veřejných solidárních systémů a s efektivností veřejných financí.

Chcete se na něco zeptat?