Jak připravit dítě do 1. třídy (3. akt. vyd.)

Autor: Dana Kutálková

  • Kód produktu: 89578
  • Nakladatelství: Grada Publishing
  • Počet stran: 200
  • Vazba: brož., 14x21 cm
  • ISBN: 978-80-247-4856-6
  • Datum vydání: březen 2014
  • Běžná cena s DPH: 299 Kč
  • Sleva: 10%
  • Ušetříte: 30 Kč
  • Vaše cena s DPH: 269 Kč
ks
    Sleva
    V prodeji

Cílem předškolní přípravy není dítě předem naučit číst a psát, „aby mu to pak ve škole pěkně šlo“, ale zajistit především maximální a harmonický rozvoj schopností, které umožní, aby dítě bylo ve správný čas při výuce čtení, psaní a počítání úspěšné. Projděte tedy společně s touto knihou jednu po druhé nejdůležitější schopnosti, které do značné míry ovlivňují úspěšný start v první třídě. Vždyť dobrý základ z předškolního období rozhoduje také o výsledcích v dalších třídách a vztahu ke vzdělání obecně. Publikace PaedDr. Dany Kutálkové přináší množství her, jež jsou pro rozvoj konkrétní schopnosti nejvhodnější. Již třetí doplněné vydání této velmi úspěšné knihy ocení nejen rodiče předškoláků, ale i učitelé mateřských škol.



OBSAH:



TŘETÍ VYDÁNÍ – RADOST I STAROST

ÚVOD

1. OBRATNOST

Motorika velkých svalových skupin

Náměty na rozvoj obratnosti velkých svalových skupin

Jemná motorika rukou

Náměty na rozvoj jemné motoriky rukou

Motorika mluvidel

Základní příprava na nácvik při větší neobratnosti

Cvičení pro podporu jednotlivých hláskových skupin

Nácvik jemné motoriky mluvidel pro děti po pátém roce

Motorika očních pohybů

Náměty na procvičení očních pohybů

Koordinace

Koordinace pohybová

Koordinace oči–ruka

Koordinace ruce–mluvidla

2. SMYSLOVÉ VNÍMÁNÍ

Zrak

Náměty na hry pro obecný rozvoj zrakových schopností

Náměty a hry na optickou paměť

Náměty a hry na optickou pozornost a diferenciace

Figura a pozadí, optické členění – hry a náměty

Sluch

Náměty a hry pro všeobecný rozvoj sluchových schopností

Náměty a hry na rozvoj akustické paměti

Náměty a hry na rozvoj akustické pozornosti

Náměty a hry na akustickou diferenciaci

Náměty a hry na rozvoj slovní paměti a pozornosti

Hmat

Náměty na podporu hmatu

Chuť a čich

Propriocepce

Hry na podporu propriocepce

3. ŘEČ

Výslovnost

Rozumění řeči

Slovní zásoba

Vyjadřovací pohotovost

Kultura mluveného projevu

4. POČETNÍ PŘEDSTAVY

Náměty na hry

5. KRESBA

Grafomotorika

Vybavení

Držení tužky

Sklon tužky

Tlak na tužku

Formát

Grafomotorické cviky

Psaní levou rukou

Rozvoj kresby

6. ŠKOLNÍ ZRALOST A JEJÍ POSOUZENÍ

Datum narození

Zdravotní stav

Zralost CNS

Soustředění

Pravolevá orientace

Rozvoj řeči

Kresba

Jak se tedy rozhodnout?

7. VÝCHOVA

Princip kyvadla

Princip volby

Metoda malých kroků

8. KDYŽ UŽ JE TO ZA PÁR…

Samostatnost

Pozornost a soustředění

Chystáme se na učení

9. JEDNA KAPITOLA NAVÍC

Je konec prázdnin…

Začíná škola

Učíme se efektivně

Typy učení

Typy nervové činnosti

Apetence čili zvědavost

Paměťové stopy

Dráždění a útlum

Re?exní okruh

PÁR SLOV NA ZÁVĚR

LITERATURA

Chcete se na něco zeptat?