Jak se vypořádat s inventurními rozdíly pro rok 2018 • novela inventarizační vyhlášky

Určeno pro: vedoucí pracovníky, účetní a ekonomy ÚSC a p.o.

  • stručná rekapitulace předpisů pro rok 2018 • novela inventarizační vyhlášky, cíle inventarizace
  • nejčastější chyby, které se stále vyskytují při inventarizaci i po účinnosti inventarizační vyhlášky
  • vymezení odpovědnosti a pravomoci osob podílejících se na inventarizaci • dle vnitřního kontrolního systému
  • prvotní a rozdílová inventura • doporučené postupy
  • plán inventur a harmonogram účetní závěrky za rok 2018 • zapracování rozhodného dne
  • inventarizační komise • určení zodpovědnost členů komisí
  • realizace fyzických a dokladových inventur • možnosti využití výstupů z účetnictví jako podkladů pro inventarizaci
  • jak v roce 2018 správně provést inventuru účtu 403 – investiční transfery
  • příklady inventarizačních evidencí • inventurní evidence jako podklad pro sestavení inventurních soupisů • pomocná evidence a jiná evidence
  • příklady zúčtovatelných rozdílů včetně inventarizačních rozdílů zjištěných při inventarizaci
  • příprava účetních záznamů
  • zajištění údajů z katastru nemovitostí pro potřeby ověření správnosti všech údajů zachycených v účetnictví – příklady kontrolovaných údajů
  • kontrola správnosti ocenění aktiv, pasiv i podrozvahových účtů
  • kontrola správnosti odpisového plánu• stručná rekapitulace ČÚS č. 708 • zůstatková hodnota • počet let, které ještě zbývají k odpisu majetku • zbytková hodnota
  • ověření fyzické existence majetku • inventarizace majetku v držení jiných osob a inventura majetku cizího
  • provedení dokladové inventury • příprava vzájemného odsouhlasení pohledávek a závazků s věřiteli a dlužníky • příklad textu dopisu a návrhy na postupy při ověření shody
  • inventurní soupisy • dodatečné inventurní soupisy a zjednodušené inventurní soupisy • příklady příloh inventurních soupisů • rozšířené nároky na komentáře • podpisové záznamy zodpovědných osob
  • definice inventarizačních rozdílů, definice zúčtovatelných rozdílů • příklady nejčastěji zjištěných rozdílů • kdy odvést DPH ze zjištěných rozdílů • stanovisko MFČR k novele zákona o DPH
  • rozdíly ve způsobu a termínech jejich vypořádání • odpovědnost za zjištěné rozdíly • náhrady škod • informace v inventarizační zprávě
  • příklad časového postupu činností prováděných od sestavení inventurní evidence až po sestavení inventurního soupisu
  • Inventarizační zpráva • příklady obsahu zprávy a způsobů jejího vyhodnocení
  • diskuze • odpovědi na dotazy

Přihláška

Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané semináře poukažte včas před datem konání semináře převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zvoleného semináře. V případě, že provádíte platbu za více seminářů, zasílejte prosím platby pod samostatnými variabilními symboly nebo nás informujte o hromadné platbě za více seminářů e-mailem nebo telefonicky (Praha; České Budějovice; Karlovy Vary; Liberec; Plzeň; Tábor; Ústí nad Labem - praha@anag.cz / 222 519 092 | Olomouc; Brno; Hradec Králové; Ostrava; Zlín - seminare@anag.cz / 585 757 421).

Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.

Daňový doklad

Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den konání semináře nebo den přijetí platby. Daňové doklady obdrží každý účastník u prezence v den konání semináře.

Informace

Prezence probíhá 30 minut před zahájením semináře.

Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora, místa, data konání a eventuální zrušení semináře z organizačních důvodů. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci telefonicky, faxem, e-mailem nebo dopisem informováni.

Součástí ceny účastnického poplatku je i drobné občerstvení.

Dotazy

S případnými specifickými dotazy se můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče pro daný region -> viz sekce Kontakty -> Péče o zákazníky.

Chcete se zeptat na něco ohledně seminářů?

  • Datum konání: 19. listopadu 2018, 9.00 - 13.30
  • Variabilní symbol: 16903
  • Stav: Připravujeme
Cena: 1 980 Kč Objednat