Jak vybudovat trvale úspěšnou firmu - Úspěšné návyky vizionářských společností (Překlad bestselleru Built to Last)

Autor: Jim Collins, Jerry I. Porras

  • Kód produktu: 89954
  • Nakladatelství: Grada Publishing
  • Počet stran: 352
  • Vazba: váz., 17x24 cm
  • ISBN: 978-80-247-5638-7
  • Datum vydání: květen 2016
  • Běžná cena s DPH: 469 Kč
  • Sleva: 10%
  • Ušetříte: 47 Kč
  • Vaše cena s DPH: 422 Kč
ks
    Sleva
    V prodeji

Co odlišuje skutečně výjimečné a trvale úspěšné firmy od jejich konkurence? Jaké společné postupy tyto významné firmy po celou dobu své existence uplatňují?



Odpověď najdete v dlouho očekávaném českém vydání bestselleru Built to Last!



Stejně jako u prvního bestselleru Jak z dobré firmy udělat skvělou (Good to Great) Jim Collins se spoluautorem vycházejí z podrobného průzkumu vybraných společností. Autoři se zaměřili na osmnáct skutečně výjimečných a dlouhodobě úspěšných firem a každou porovnávali s jedním z jejich největších konkurentů. Společnosti zkoumali od úplných začátků přes všechny etapy vývoje až po současnost – ať už šlo o malé firmy, středně velké podniky či velké korporace.



Kniha nabitá stovkami příkladů nabízí praktické koncepty, které mohou být aplikovány manažery a podnikateli na všech úrovních. Poskytuje mistrovský plán pro vybudování organizací, které budou trvale prosperovat nejen v tomto století, ale i dlouho po něm.






OBSAH:





O autorech 8

Poznámka autorů 9

Řekli o knize 10

Poděkování 12

Předmluva k českému vydání 15

Úvod 17

Trvalý úspěch v globálním a multikulturním světě 20

Trvalý úspěch mimo svět podnikání 22

Pokračující učení a budoucí práce 24

Předmluva 25

1 Nejlepší z nejlepších 27

1.1 Dvanáct vyvrácených mýtů 33

1.2 Výzkumný projekt 36

1.3 Nechme mluvit důkazy 45

2 Sestrojení hodin, ne ohlašování času 47

2.1 Mýtus „skvělého nápadu“ 48

2.2 Mýtus skvělého a charismatického lídra 56

2.3 Architektonický přístup: Strůjci hodin při práci 59

2.4 Zpráva pro generální ředitele, manažery a podnikatele 65

Mezikrok: Překonejte „tyranii NEBO“ (přijměte „genialitu A“) 69

3 Více než zisky 73

3.1 Pragmatický idealismus (žádná „tyranie NEBO“) 75

3.2 Základní ideologie: Vyvrácení mýtu o zisku 81

3.3 Existuje „správná“ ideologie 93

3.4 Pokyny pro generální ředitele, manažery a podnikatele 99

4 Zachovejte základní ideologii a stimulujte pokrok 107

4.1 Hnací síla pokroku 109

4.2 Zachování základní ideologie a stimulování pokroku 112

4.3 Koncepční rámec pro generální ředitele, manažery a podnikatele 114

5 Nebojte se velkých nebezpečných smělých cílů (VNSC) 119

5.1 VNSC: Mocný mechanismus stimulování pokroku 122

5.2 Cíl, ne lídr (sestrojení hodin, ne ohlašování času) 133

5.3 Pokyny pro generální ředitele, manažery a podnikatele 139

6 Vytvořte kulturu podobnou kultu 143

6.1 „Odstraněn jako virus“ 149

6.2 Vzestup IBM 151

6.3 Kouzlo Walt Disney 155

6.4 Splynutí s Procter & Gamble 159

6.5 Zpráva pro generální ředitele, manažery a podnikatele 162

7 Vyzkoušejte spoustu věcí a nechte si to, co funguje 167

7.1 Společnosti jako vyvíjející se druhy 172

7.2 3M: „Mutující stroj z Minnesoty“a jak převálcovala Norton 177

7.3 Ponaučení pro generální ředitele, manažery a podnikatele 189

7.4 Držet se štrikování? Držet se základů! 192

8 Vychovejte si vlastní manažery 195

8.1 Povyšování zevnitř jako prostředek zachování základní ideologie 199

8.2 Zpráva pro generální ředitele, manažery a podnikatele 209

9 Věřte, že nikdy to není dost dobré 211

9.1 Mechanismy nespokojenosti 213

9.2 Budujte pro budoucnost (a bude se vám dařit i dnes) 216

9.3 Marriott versus Howard Johnson: Úpadek velké americké franšízy 222

9.4 Zpráva pro generální ředitele, manažery a podnikatele 224

9.5 Příběh o černém pásu 225

10 Konec začátku 227

10.1 Síla souhry: Ford, Merck a Hewlett-Packard 228

10.2 Ponaučení o souhře pro generální ředitele, manažery a podnikatele 238

10.3 Toto není konec 243

11 Vytváření vize 245

11.1 Rámec vize 247

11.2 Základní ideologie 247

11.3 Vytoužená budoucnost 257

11.4 Dát to všechno dohromady 261

EPILOG Často kladené otázky 264

PŘÍLOHA 1 Problémy výzkumu 271

PŘÍLOHA 2 Začátky vizionářských a srovnávacích společností 277

PŘÍLOHA 3 Tabulky 299

PŘÍLOHA 4 Poznámky ke kapitolám 325



Chcete se na něco zeptat?