Kultura organizace je cestou ke strategii

Autor: David Müller, Tomáš Bujna, Jan Bloudek, Sláva kubátová

  • Kód produktu: 6274
  • Nakladatelství: Management Press
  • Počet stran: 268
  • Vazba: brož., 12,5x20,5 cm
  • ISBN: 978-80-7261-265-9
  • Datum vydání: prosinec 2013
  • Běžná cena s DPH: 309 Kč
  • Sleva: 10%
  • Ušetříte: 31 Kč
  • Vaše cena s DPH: 278 Kč
ks
    Sleva
    V prodeji

V pořadí již čtvrtá kniha ediční řady Action Learning – praktický management osvědčeného autorského kolektivu TC Business School charakterizuje vliv kultur organizací i prostředí, v němž organizace pracují. Kultura je v této publikaci pojata jako soubor hodnot a norem, které určují, jak se lidé uvnitř organizací nebo na jejich trzích chovají, jaké mají návyky a jaké jsou jejich pohledy na svět kolem sebe, například zda svět považují spíše za místo nebezpečné a pak se spíše svým chováním jeho vlivům brání, nebo zda svět spíše vidí jako paletu příležitostí, s nimiž si lze hrát a vytvářet tak nové hodnotné produkty. Autoři se snaží najít odpověď na otázku, do jaké míry může kultura – jak organizační, tak národní – ovlivnit výsledky manažerského jednání, jak docílit, aby organizace měla stále k dispozici dostatek lidských zdrojů vybavených příslušnými kompetencemi, jak vhodné pracovníky vybírat, řídit jejich výkony a motivovat je.



Kultury lidských společenství, ať pracovních či jiných, jsou neobyčejně mocné síly, které ovlivňují, jak se lidé budou v daném společenství chovat, jednat, zda v něm budou více nebo méně spokojeni a jak budou v úzké závislosti na tom výkonní při dosahování cílů.

V knize se autoři zamýšlejí nad hodnotovými žebříčky různých společenství, nad jejich odlišnostmi a nad dopady, jež hodnoty mohou mít na prosperitu jak organizací, tak třeba i národních společenství. V době silné globalizace, širší a širší rozrůzněnosti lidského myšlení a jednání si patrně budeme muset osvojit takové dovednosti, které nám umožní spolupracovat nejen navzdory odlišnostem, ale dokonce těchto odlišností využívat k novým a originálním řešením. V první části knihy proto najdete nástroje, které vám pomohou kultury poznávat a hlavně pochopit, abyste mohli jejich sil využívat.

V druhé části knihy se autoři soustřeďují na jednu ze strategicky nejzávažnějších oblastí managementu – na řízení lidských zdrojů. Některým lidem tento název nezní příliš atraktivně – snad proto, že české slovo zdroj se nápadně podobá slovu stroj.

Autoři v knize ale naopak hledají takové nástroje a postupy, které umožní v maximální možné míře využít úžasných schopností i vlastností lidí tak, aby co nejvíce přispívali k úspěchu organizací, pro něž se rozhodli pracovat. Lidé, kteří dosáhnou něčeho, co pro ně má smysl, bývají spokojeni a jsou motivováni, aby se takovým věcem věnovali i v budoucnu.

I tato kniha řady Action Learning – praktický management přináší popisy (mikrostudie) mnoha autentických situací, které autoři sami aktivně prožili nebo měli možnost pozorovat.



Ediční řada Action Learning – praktických management je založena na patnácti letech zkušeností manažerů a studentů MBA s aplikací různých modelů a teorií při řešení problémů ve všech oblastech řízení organizací a vedení lidí. Jednotlivé tituly této řady připravil tým lektorů TC Business School, kteří metodou Action Learning aplikační projekty vedli jak při studiu MBA, tak v programech rozvoje managementu v organizacích.

Chcete se na něco zeptat?