Powered by Smartsupp

Abeceda personalisty 2025

Autor: JUDr. Dominik Brůha, Ph.D., JUDr. Petr Bukovjan, Mgr. Dana Roučková, Mgr. Zdeněk Schmied, RNDr. Petr Beránek, Mgr. Tomáš Liškutín, Bc. Zdeněk Šenk, Mgr. Aleš Kalvoda, Mgr. Iveta Chmielová Dalajková, LL.M., JUDr. PhDr. Jiří Valenta

  • Kód produktu: 3302
  • Nakladatelství: ANAG
  • Počet stran: cca 600
  • Vazba: kroužková
  • Vydání:15. aktualizované
  • Datum vydání: vyjde v únoru 2025
  • Vaše cena s DPH: cca 790 Kč
ks
    Připravujeme

Tato unikátní průřezová příručka je určena všem uživatelům, kteří se v praxi zabývají personalistikou, tedy nejen personalistům a mzdovým účetním, kteří jejich práci často suplují nebo vykonávají v rámci kumulované funkce, ale např. i manažerům, podnikovým právníkům, vedoucím zaměstnancům na všech stupních řízení, účetním, asistentům, odborovým funkcionářům či majitelům firem.

Podrobněji k obsahu

Čtenář v této publikaci získá přehledně vysvětlené informace z oblasti ochrany osobních údajů, zejména prostřednictvím praktického a konkrétního návodu, jak správně zpracovávat osobní údaje uchazečů o zaměstnání i zaměstnanců. Samostatná kapitola je věnována problematice ochrany oznamovatelů (whistleblowing). Právní úprava totiž stanoví zaměstnavatelům povinnosti přijímat a vyřizovat oznámení zaměstnanců a dalších osob o možném protiprávním jednání u zaměstnavatele a chránit tyto oznamovatele před tzv. odvetnými opatřeními. Samozřejmostí je nezbytný přesah do bezprostředně souvisejících právních oblastí, jako jsou pracovní právo (vznik, změny a skončení pracovního poměru nebo pracovněprávních vztahů založených dohodou o pracovní činnosti a dohodou o provedení práce, pracovní doba a doba odpočinku, překážky v práci, dovolená), personální evidence (vedení osobního spisu), odměňování a jeho důsledky v dani z příjmů a odvodech, bezpečnost a ochrana zdraví při práci (zdůrazněna je zejména problematika školení zaměstnanců a pracovnělékařské prohlídky).

Další podrobně rozpracované související oblasti, které by měl personalista znát

Publikace se zabývá rovněž vztahy zaměstnavatelů k Úřadu práce, orgánům inspekce práce, ČSSZ, zdravotním pojišťovnám, finančním úřadům a odborovým organizacím. Spolehnout se na ni mohou personalisté i v oblasti zaměstnaneckých benefitů, které jsou v souvislosti se změnami, které přinesl konsolidační balíček nově přepracovány s důrazem na jejich ekonomickou výhodnost a praktické zkušenosti s výklady odvodů daně z příjmu a pojistného. Rozsáhlá kapitola řeší problematiku zaměstnávání úředníků ve veřejné správě, specifika státní služby, zahraniční služby, zaměstnanců příspěvkových organizací i početné skupiny zaměstnanců ve školství.

Nejaktuálnější informace zohledňující platnou legislativu

Výklad v publikaci vychází z právního stavu platného k 1. 1. 2025, a zohledňuje tedy veškeré legislativní novinky uplynulého období, především tzv. letní novelu zákoníku práce, která přinesla změny např. v oblasti odměňování nebo pracovní doby, tzv. flexibilní novelu zákoníku práce, jež má zpružnit pracovní trh a zahrnuje významné změny zavedených pracovněprávních institutů, jako jsou zkušební doba, výpovědní doba, odstupné apod., či novelu zákona o úřednících územních samosprávných celků, která přinesla obsáhlé změny v oblasti vzdělávání úředníků. Kromě nových redukčních hranic pro náhradu mzdy, platu nebo odměnu z dohody poskytovanou zaměstnancům v prvních 14 dnech jejich dočasné pracovní neschopnosti (karantény) v roce 2025 bude prezentován i nový postup stanovení této náhrady v případech, kdy si zaměstnanec v dohodě se zaměstnavatelem od 1. ledna 2025 rozvrhuje pracovní dobu sám. Personalisté jistě ocení 36 podrobně zpracovaných vzorů nejčastěji používaných pracovněprávních písemností.

Chcete se na něco zeptat?