Abeceda personalisty • pro začátečníky a mírně pokročilé

Určeno pro: začínající personalisty, personalisty s malou praxí a všechny, kteří se problematikou zabývají. Určeno pro omezený počet posluchačů. Prodloužená doba konání do 16.00 hodin.

Účastníci obdrží publikaci nakladatelství ANAG "Abeceda personalisty", vzorové číslo časopisu Praktická personalistika a osvědčení o absolvování semináře.

Cíl: objasnit povinnosti zaměstnavatelů v personální oblasti a to nejen po stránce legislativní, ale především po linii praktického provádění a to podle posledních právních předpisů s výhledem na rok 2021

Program semináře:

Personální agenda • povinnosti zaměstnavatele

  • vedení osobní evidence • potřebné údaje při přijímaní uchazečů o zaměstnání • co vyžadovat za osobní údaje • co nelze vyžadovat • osobní spis , ochrana osobních údajů • doporučené postupy a vzory • vnitřní firemní předpisy • organizační řád • pracovní řád • vnitřní předpis o kamerovém systému • vnitřní předpis o poskytování benefitů, atd..
  • povinnosti zaměstnavatele – personalisty • před vznikem pracovněprávního vztahu zaměstnanců • v průběhu trvání pracovněprávního vztahu a ukončení pracovněprávního vztahu ( zápočtový list, pracovní posudek, termíny ve vztahu k dalším institucím )
  • vstupní a další školení v otázkách bezpečnosti práce • předcházení pracovních úrazů a nemocí z povolání v souladu se Zákoníkem práce a dalšími právními předpisy

Zákon o pracovnělékařské službě • povinnosti zaměstnavatele a zaměstnance

  • zákon o pracovnělékařské službě a prováděcí vyhláška k zákonu o pracovnělékařské službě,
  • zařazení zaměstnanců • kategorizace prací (rizikové skupiny prací)
  • kdo musí mít smluvního poskytovatele pracovnělékařské služby • vnitřní firemní předpis o zajišťování lékařských prohlídek • pracovně lékařské prohlídky v průběhu mimořádných opatření ( nouzovém stavu) a po zrušení nouzového stavu
  • vstupní lékařské prohlídky • periodické prohlídky • mimořádné prohlídky • výstupní prohlídky • lékařské prohlídky u žáků středních odborných učilišť
  • sankce za neprovedení pracovnělékařských prohlídek • možné represe za odmítnutí podrobení se pracovnělékařským prohlídkám zaměstnancem • zaměstnanec je nezpůsobilý k výkonu práce • povinnosti zaměstnavatelele

Zákoník práce ve vazbě na občanský zákoník

  • uzavírání pracovněprávních vztahů • závislá práce • nelegální práce • uzavírání pracovního poměru, náležitosti pracovní smlouvy • druh práce • místo nebo místa výkonu práce • doba uzavírání pracovního poměru • zkušební doba • informování o obsahu pracovního poměru
  • dohody o pracích mimo pracovní poměr • dohody o provedení práce • dohoda o pracovní činnosti • odlišnosti mezi pracovní smlouvou a dohodami • odměňování „dohodářů“ • účast na pojištění • uplatnění možných slev na dani • úrazové pojištění při výkonu práce
  • změny v pracovním poměru • přeložení zaměstnance • pracovní cesty zaměstnanců • dočasné přidělení • návrat do práce po uplynutí překážek v práci • vnitřní firemní předpisy k dané oblasti
  • skončení pracovněprávních vztahů • zrušení pracovního poměru ve zkušební době • dohodou • výpovědí ze strany zaměstnance a zaměstnavatele • okamžité zrušení pracovního poměru • postupy, doručování písemností a možné formy změny od 30.7.2020• výtka zaměstnavatele zaměstnanci

Zákon o zaměstnanosti

  • přivýdělek uchazeče o zaměstnání • agenturní zaměstnání • povinnost evidovat občany EU a cizince • vzor dohody mezi agenturou práce a uživatelem agenturního zaměstnance • vzor dohody mezi agenturou práce a uživatelem agenturního zaměstnance

Pracovní doba, dovolená, překážky v práci, náhrady škody

  • určování pracovní doby • rovnoměrná pracovní doba • nerovnoměrná pracovní doba • směnné provozy • konto pracovní doby • práce z domova – poznatky z praxe • novinky u pružného rozvržení pracovní doby od 30.7. • dny pracovního klidu • přestávky v práci • práce přesčas • práce v noci • pracovní pohotovost
  • dovolená a její určení porovnání současné právní úpravy se schválenou legislativou v oblasti poskytování dovolené v roce 2021 – základní nejdůležitější informace • čerpání dovolené • převádění dovolené z roku do roku • krácení dovolené • přerušení dovolené • dovolená za odpracované dny • proplácení dovolené, mateřská dovolená a dovolená
  • jak řešit tzv. zástupy za zaměstnance na mateřské a rodičovské dovolené • smlouvy na dobu určitou po dobu čerpání mateřské a rodičovské dovolené
  • překážky v práci • na straně zaměstnavatele – prostoj, jiné překážky a částečná nezaměstnanost – vazba na program ANTIVIRUS , praktické zkušenosti • důležité osobní překážky v práci na straně zaměstnance • Nařízení vlády 590/2006 Sb. • nároky s náhradou nebo bez náhrady mzdy, platu • nemoc zaměstnance, karanténa, ošetřovné a dlouhodobé ošetřovné
  • náhrady škody v roce 2020 a 2021 • pracovní úrazy • evidence PÚ • odškodňování PÚ a nemocí z povolání – základní nejdůležitější informace v této oblasti • dohoda o hmotné odpovědnosti za svěřené hodnoty • věci zaměstnavatele, vzory, tiskopisy doporučené postupy • povinnosti personalistů

Odměňování zaměstnanců

  • zařazování zaměstnanců • mzda, plat • mzdový výměr • platový výměr • právní předpisy
  • nejnižší úroveň minimální zaručené mzdy • smluvní mzda • zaručená mzda • co není mzdou, platem • obsluha mzdy, platu
  • zákonné příplatky ke mzdě, platu • příplatek za práci přesčas, svátek, víkend, v noci, ztížené pracovní prostředí • další možné příplatky k tarifnímu platu
  • nenárokové složky ke mzdě, platu • prémie, odměny • osobní příplatky • příplatek za odpolední směnu • odměna za pracovní pohotovost • náhrada mzdy, platu za práci přesčas a ve svátek
  • průměrný výdělek a jeho význam v pracovně právní oblasti a výpočtu podpory v nezaměstnanosti • srážky ze mzdy

Zaměstnanecké benefity

  • rozvoj zaměstnanců • vzdělávání zaměstnanců ( prohlubování a zvyšování kvalifikace )
  • péče o zdraví zaměstnanců • nákup vitaminových prostředků, zajištění rehabilitace, masáže, atd.
  • příspěvky na rekreaci, sport, kulturu • příspěvky na penzijní připojištění, soukromé pojištění • životní a pracovní výročí
  • stravování zaměstnanců - stravenky, stravné, další možnosti stravování • doprava zaměstnanců do zaměstnání atd.

diskuze • odpovědi na dotazy

Pokyny pro semináře

Přihláška

Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané semináře poukažte včas před datem konání semináře převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zvoleného semináře. V případě, že provádíte platbu za více seminářů, zasílejte prosím platby pod samostatnými variabilními symboly nebo nás informujte o hromadné platbě za více seminářů e-mailem nebo telefonicky (Praha; České Budějovice; Karlovy Vary; Liberec; Plzeň; Tábor; Ústí nad Labem - praha@anag.cz / 222 519 092 | Olomouc; Brno; Hradec Králové; Ostrava; Zlín - seminare@anag.cz / 585 757 421).

Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.


Pokyny pro videosemináře

Objednávka

Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury. V případě, že provádíte platbu za více videoseminářů, zasílejte prosím platby pod samostatnými variabilními symboly nebo nás informujte o hromadné platbě za více seminářů e-mailem dle PSČ sídla organizace objednatele: pro PSČ 100 00 – 459 99 praha@anag.cz / tel. 222 519 092, pro PSČ 460 00 – 799 99 seminare@anag.cz / tel. 585 757 421).

Faktura - daňový doklad

Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce

Informace

Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.

Dotazy

S případnými specifickými dotazy se můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče pro daný region -> viz sekce Kontakty -> Péče o zákazníky.Kontakt na technickou podporu k videoseminářům - bursa@anag.cz / tel. +420 585 757 440

Chcete se zeptat na něco ohledně seminářů?

  • Datum konání: 15. září 2020, 9.00 - 16.00
  • Variabilní symbol: 19042
  • Stav: Připravujeme
Cena: 2 490 Kč Objednat