Powered by Smartsupp

Cestovní náhrady a náhrady za home-office • zaúčtování • daňové důsledky

Určeno pro: mírně pokročilé a pokročilé účetní, kteři zpracovávají účetní operace ve vztahu ke služebním cestám

Program semináře:

  • víte, kdy má a kdy nemá zaměstnanec na pracovní cestě nárok na stravenkový paušál?
  • může si zaměstnanec na home-office odjet na Jadran a pracovat odtud? A na jaké náhrady by měl nárok?
  • umíte určit, kdy zaměstnanci při čtyřhodinovém pobytu v zahraničí přísluší zahraniční stravné a kdy nikoliv?
  • může zaměstnanec na home-office dostávat stravenkový paušál?
  • a kdy lze zaměstnanci hradit cestu do práce jako pracovní cestu a kdy to možné není.
  • může si zaměstnanec den před pracovní cestou vzít služební auto domů, aniž by se mu muselo dodanit, že provedl služebním autem soukromou cestu domů?
  • a platí stejné podmínky, pokud jede domů služebním autem z důvodů služební pohotovosti?
  • na co má nárok zaměstnanec (kromě případných příplatků za práci přesčas a ve svátek), který přišel mimořádně v sobotu do práce?
  • a na co má nárok, pokud pracuje z domova?
  • počítá se čas strávený cestováním do odpracované doby nebo nepočítá?
  • kde začíná pracovní cesta zaměstnance, který pracuje na „home-office“ na chatě v Alpách?
  • musí si dva zaměstnanci, kteří cestují vlakem spolu, koupit každý svou jízdenku, nebo mohou využít levnější společnou jízdenku?
  • jak řešit situaci, kdy zaměstnanec platí v zahraničí vlastní platební kartou, přestože obdržel dostatečnou zálohu?
  • a jak řešit situace, kdy zaměstnanec nedonese vyúčtování pracovní cesty nebo ztratí doklady?
  • víte, že do podnikových směrnic můžete napsat, že zahraniční stravné bude pouze 80 % stravného určeného příslušnou vyhláškou, ale nemůžete napsat, že PHM proplatíte dle cen z příslušné vyhlášky?
  • víte, zda pro přepočet cestovních náhrad používat kurz určený zákoníkem práce nebo kurz určený zákonem o účetnictví? A víte, proč si ty dva zákony vlastně vůbec neodporují?
  • a hlavně, tušíte jaké jsou sankce od Inspektorátu práce, Finančních úřadů a dalších institucí, pokud nezvolíte správné řešení?

Pokud výše uvedené problémy, nebo jakékoli problémy s pracovní cestou a prací z domova řešíte a nejste si zcela jisti, pak toto školení je přesně pro Vás!

Co všechno probereme?

  • předpisy vztahující se k cestovním náhradám a práci z domova
  • složky cestovních náhrad a náhrad za práci z domova
  • výpočet tuzemského i zahraničního stravného a kapesného
  • náhrady za použití vlastního vozidla a dalších vlastních pomůcek (počítače, nářadí atd.)
  • posuzování dalších výdajů v souvislosti s pracovními cestami
  • zahájení a ukončení pracovní cesty
  • cestovní náhrady při cestách z domova na pracoviště
  • poskytování záloh na pracovní cesty v hotovosti, platební kartou, použití vlastní platební karty zaměstnance
  • problematika směny dalších měn u zahraničních služebních cest (ve kterých nebyla vyplacena záloha)
  • použití kursů měn při zaúčtování cestovních náhrad
  • směrnice pro cestovní náhrady
  • pracovní cesty statutárních a dalších orgánů
  • daňová uznatelnost a dodaňování nadlimitních cestovních náhrad a náhrad za práci z domova
  • cestovní náhrady a možnost uplatnění DPH
  • sankce od Inspektorátu práce, Finančních úřadů a dalších institucí

A hlavně – pokusíme se najít odpověď na jakýkoli problém, který si s sebou přinesete.

Pokyny pro semináře

Přihláška

Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.

Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.


Pokyny pro videosemináře

Objednávka

Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury. 

Faktura - daňový doklad

Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce

Informace

Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.

Dotazy

S případnými specifickými dotazy se můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče pro daný region -> viz sekce Kontakty

Chcete se zeptat na něco ohledně seminářů?

  • Datum konání: 12. listopadu 2024, 9.00 - 14.00
  • Variabilní symbol: 21210
  • Stav: Připravujeme
Cena: 2 490 Kč Objednat