Cestovní náhrady a náhrady za home-office • zaúčtování • daňové důsledky
Určeno pro: mírně pokročilé a pokročilé účetní, kteři zpracovávají účetní operace ve vztahu ke služebním cestám
Program semináře:
- víte, kdy má a kdy nemá zaměstnanec na pracovní cestě nárok na stravenkový paušál?
- může si zaměstnanec na home-office odjet na Jadran a pracovat odtud? A na jaké náhrady by měl nárok?
- umíte určit, kdy zaměstnanci při čtyřhodinovém pobytu v zahraničí přísluší zahraniční stravné a kdy nikoliv?
- může zaměstnanec na home-office dostávat stravenkový paušál?
- a kdy lze zaměstnanci hradit cestu do práce jako pracovní cestu a kdy to možné není.
- může si zaměstnanec den před pracovní cestou vzít služební auto domů, aniž by se mu muselo dodanit, že provedl služebním autem soukromou cestu domů?
- a platí stejné podmínky, pokud jede domů služebním autem z důvodů služební pohotovosti?
- na co má nárok zaměstnanec (kromě případných příplatků za práci přesčas a ve svátek), který přišel mimořádně v sobotu do práce?
- a na co má nárok, pokud pracuje z domova?
- počítá se čas strávený cestováním do odpracované doby nebo nepočítá?
- kde začíná pracovní cesta zaměstnance, který pracuje na „home-office“ na chatě v Alpách?
- musí si dva zaměstnanci, kteří cestují vlakem spolu, koupit každý svou jízdenku, nebo mohou využít levnější společnou jízdenku?
- jak řešit situaci, kdy zaměstnanec platí v zahraničí vlastní platební kartou, přestože obdržel dostatečnou zálohu?
- a jak řešit situace, kdy zaměstnanec nedonese vyúčtování pracovní cesty nebo ztratí doklady?
- víte, že do podnikových směrnic můžete napsat, že zahraniční stravné bude pouze 80 % stravného určeného příslušnou vyhláškou, ale nemůžete napsat, že PHM proplatíte dle cen z příslušné vyhlášky?
- víte, zda pro přepočet cestovních náhrad používat kurz určený zákoníkem práce nebo kurz určený zákonem o účetnictví? A víte, proč si ty dva zákony vlastně vůbec neodporují?
- a hlavně, tušíte jaké jsou sankce od Inspektorátu práce, Finančních úřadů a dalších institucí, pokud nezvolíte správné řešení?
Pokud výše uvedené problémy, nebo jakékoli problémy s pracovní cestou a prací z domova řešíte a nejste si zcela jisti, pak toto školení je přesně pro Vás!
Co všechno probereme?
- předpisy vztahující se k cestovním náhradám a práci z domova
- složky cestovních náhrad a náhrad za práci z domova
- výpočet tuzemského i zahraničního stravného a kapesného
- náhrady za použití vlastního vozidla a dalších vlastních pomůcek (počítače, nářadí atd.)
- posuzování dalších výdajů v souvislosti s pracovními cestami
- zahájení a ukončení pracovní cesty
- cestovní náhrady při cestách z domova na pracoviště
- poskytování záloh na pracovní cesty v hotovosti, platební kartou, použití vlastní platební karty zaměstnance
- problematika směny dalších měn u zahraničních služebních cest (ve kterých nebyla vyplacena záloha)
- použití kursů měn při zaúčtování cestovních náhrad
- směrnice pro cestovní náhrady
- pracovní cesty statutárních a dalších orgánů
- daňová uznatelnost a dodaňování nadlimitních cestovních náhrad a náhrad za práci z domova
- cestovní náhrady a možnost uplatnění DPH
- sankce od Inspektorátu práce, Finančních úřadů a dalších institucí
A hlavně – pokusíme se najít odpověď na jakýkoli problém, který si s sebou přinesete.
Pokyny pro semináře
Přihláška
Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.
Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.
Pokyny pro videosemináře
Objednávka
Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury.
Faktura - daňový doklad
Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce
Informace
Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.
Dotazy
S případnými specifickými dotazy se
můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče
pro daný region -> viz sekce Kontakty
- Datum konání: 12. listopadu 2024, 9.00 - 14.00
- Variabilní symbol: 21210
- Stav: Připravujeme