Powered by Smartsupp

Cestovní náhrady • prezenčně i on-line

Určeno pro: zaměstnavatele v podnikatelské i v nepodnikatelské sféře a také pro OSVČ

Cíl semináře: náplň semináře bude obsahovat výklad problematiky související s cestovními náhradami a z velké části tvořit příklady, upozornění na nejčastější chyby zjišťované kontrolními orgány a také problémy z praxe (včetně souvisejících řešení). Mnohé z poskytnutých informací budou podpořeny souvisejícími judikáty (soudních rozhodnutí) NSS nebo řešením konkrétního problému, které bylo publikováno v rámci Koordinačních výborů, kterých se účastní zástupci Komory daňových poradců, Komory auditorů, Svazů účetních a Generálního finančního ředitelství

Obsah semináře:

Postup při vysílání zaměstnance na pracovní cesty

  • příkaz k pracovní cestě • pokyny zaměstnavatele • příklady
  • souhlas zaměstnance s vysláním na pracovní cesty
  • případy, kdy může zaměstnanec odmítnout nastoupit na pracovní cestu
  • důsledky nenastoupení zaměstnance na pracovní cestu

Podrobný popis případů, kdy má zaměstnanec nárok na cestovní náhrady

Výklad k problematice místa výkonu práce a pravidelného pracoviště ve vazbě na ujednání v pracovních smlouvách • nejčastější chyby, související příklady

Cestovní náhrady při tuzemských pracovních cestách

  • nároky na stravné
  • hodnota bezplatně poskytnutého jídla a související daňové dopady
  • snížení stravného
  • více krátkých pracovní cest uskutečněných v jednom dni
  • nadlimitní plnění
  • výdaje na ubytování a nutné vedlejší výdaje
  • jízdní výdaje, náhrady při použití vozidla na stlačený plyn (CNG) a také při využití elektromobilů a hybridních vozidel
  • výdaje za ubytování a nutné vedlejší výdaje
  • související příklady a nejčastější chyby z praxe

Cestovní náhrady při zahraničních pracovních cestách

  • sazby zahraničního stravného • snižování stravného
  • kapesné
  • tuzemská a zahraniční část zahraniční pracovní cesty • souběh nároků na tuzemské a zahraniční stravné – příklady
  • náhrady při návštěvě člena rodiny
  • související daňové dopady a povinnosti zaměstnavatele

Cestovní náhrady v souvislosti s evropskou úpravou vysílání pracovníků v rámci mezinárodního poskytování služeb

Náhrady zaměstnance při použití jiného než služebního vozidla v zahraničí

  • způsob výpočtu náhrady
  • nejčastější chyby

Výpočet a účtování stravného poskytnutého zaměstnanci v jiné dohodnuté měně než stanoví vyhláška MF • kurzy využívané při přepočtu měn

Vyčíslení a zaúčtování nároků zaměstnance včetně vzniklých kurzových rozdílů

Cestovní náhrady zaměstnanců, kteří konají práci na základě dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr • příklady

Teambuilding

Daňové dopady u zaměstnanců dlouhodobě pracujících v zahraničí • např. v souvislosti s pracovní cestou nebo při sjednání místa výkonu práce v zahraničí

Rizika související s pracovní cestou a jejich řešení

  • nemoc zaměstnance v průběhu pracovní cesty
  • příklady
  • daňové posouzení

Přerušení pracovní cesty z důvodů na straně zaměstnance

  • stanovení nároku zaměstnance na cestovní náhrady
  • příklady

Vyúčtování pracovních cest

  • lhůty
  • příklady vyúčtování v různých cizích měnách
  • účtování u zaměstnavatele
  • kurzové rozdíly

Rozdíly při poskytování cestovních náhrad zaměstnancům v podnikatelské a v nepodnikatelské sféře

Cestovní náhrady členům orgánům právnických osob

Judikatura NS v souvislosti s poskytováním cestovních náhrad

Náhrady, které si při cestách v souvislosti s výkonem podnikatelské činnosti mohou daňově uplatnit OSVČ – zdůraznění odlišností ve srovnání se zaměstnanci

diskuze • odpovědi na dotazy

DOTAZY na lektora můžete posílat během přednášky přes tlačítko Q&A (otázky a odpovědi).

FAKTURY zasíláme e-mailem v den konání webináře, při prezenční formě je obdržíte v den konání u prezence

Pokyny pro semináře

Přihláška

Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.

Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.


Pokyny pro videosemináře

Objednávka

Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury. 

Faktura - daňový doklad

Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce

Informace

Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.

Dotazy

S případnými specifickými dotazy se můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče pro daný region -> viz sekce Kontakty

Chcete se zeptat na něco ohledně seminářů?

  • Datum konání: 23. června 2025, 9.00 - 14.00
  • Variabilní symbol: 26502
  • Stav: Připravujeme
Cena: 2 540 Kč Objednat