Powered by Smartsupp

Cestovní náhrady • prezenčně i on-line

Určeno pro: zaměstnavatele v podnikatelské i v nepodnikatelské sféře a také pro OSVČ

Na semináři se dozvíte změny pro rok 2026 a také informace jak cestovní náhrady správně zaúčtovat i daňově posoudit. Náplň semináře budou z velké části tvořit příklady a problémy z praxe včetně souvisejících řešení.

Postup při vysílání zaměstnance na pracovní cesty

  • příkaz k pracovní cestě, pokyny zaměstnavatele, příklady
  • souhlas zaměstnance s vysláním na pracovní cesty
  • důsledky nedodržení pokynů zaměstnavatele
  • případy, kdy může zaměstnanec odmítnout nastoupit na pracovní cestu
  • směrnice zaměstnavatele

Výklad k problematice místa výkonu práce a pravidelného pracoviště ve vazbě na ujednání v pracovních smlouvách (nejčastější chyby, související příklady)

Cestovní náhrady při tuzemských pracovních cestách

  • nároky na stravné
  • snížení stravného
  • více krátkých pracovní cest uskutečněných v jednom dni
  • nadlimitní plnění (daňové dopady)
  • výdaje na ubytování a nutné vedlejší výdaje
  • jízdní výdaje, různé způsoby přepravy
  • jak postupovat při poskytnutí stravného a stravenky (stravenkového paušálu) v jednom dni (daňové posouzení)
  • související příklady a nejčastější chyby z praxe

Cestovní náhrady při zahraničních pracovních cestách

  • sazby zahraničního stravného, snižování stravného
  • kapesné
  • na jaké stravné má nárok zaměstnanec, který je v jednom dni současně v ČR i v zahraničí (souběh nároků na tuzemské a zahraniční stravné – příklady)
  • náhrady při návštěvě člena rodiny

Vyslání zaměstnance k výkonu práce do zahraničí, daňové dopady, cestovní náhrady

Náhrady zaměstnance při použití jiného než služebního vozidla v zahraničí (náhrady v české i v cizí měně, způsob výpočtu, nejčastější chyby)

Přepočet měn při vyúčtování cestovních náhrad, účetní kurzy, kurzy stanovené zákoníkem práce, vyčíslení kurzových rozdílů (příklady přepočtů měn a účtování)

Teambuilding

Onemocnění zaměstnance na pracovní cestě

Doba strávená na pracovní cestě, pracovní cesty ve dnech pracovního volna • výkon práce, přesčas, cestovní náhrady

Přerušení pracovní cesty • příklady, časté chyby, nároky na cestovní náhrady

Vyúčtování pracovních cest • doklady, ztráta dokladů, lhůty, příklady vyúčtování v různých měnách

Zaokrouhlování

Cestovní náhrady při home-office • příklady

Rozdíly při poskytování cestovních náhrad zaměstnancům v podnikatelské a v nepodnikatelské sféře

Kontroly správce daně

Kontroly Inspektorátů práce

Cestovní náhrady členům orgánům právnických osob

Judikatura NS v souvislosti s poskytováním cestovních náhrad

Náhrady, které si při cestách v souvislosti s výkonem podnikatelské činnosti mohou daňově uplatnit OSVČ – zdůraznění odlišností ve srovnání se zaměstnanci

Odpovědi na dotazy

DOTAZY na lektora můžete posílat během přednášky přes tlačítko Q&A (otázky a odpovědi).

FAKTURY zasíláme e-mailem v den konání webináře, při prezenční formě je obdržíte v den konání u prezence

Pokyny pro semináře

Přihláška

Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.

Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.


Pokyny pro videosemináře

Objednávka

Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury. 

Faktura - daňový doklad

Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce

Informace

Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.

Dotazy

S případnými specifickými dotazy se můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče pro daný region -> viz sekce Kontakty

Chcete se zeptat na něco ohledně seminářů?

  • Datum konání: 14. ledna 2026, 9.00 - 14.00
  • Variabilní symbol: 26630
  • Stav: Připravujeme
Cena: 2 690 Kč Objednat