Chyby a omyly ve mzdové účtárně za které se platí • od A do Z a jejich řešení v praxi

Určeno pro: vedoucí pracovníky, mzdové účetní, personalisty a všechny zájemce, kteří se chtěji vyvarovat nejčastějším chybám a omylům ve své praxi

1. Oblast pracovněprávní

  • Povinné náležitosti pracovní smlouvy a nadbytečné náležitosti s negativními dopady (uveden způsob rozvrhování pracovní doby – např. jednosměnný provoz)
  • Neposkytnutí náhrady mzdy při výpovědi dané zaměstnavatelem dle § 52 a) ZP • judikát NS č.j. 21 Cdo 1645/2020 ze de 17.12.2020 • povinné náležitosti dohod o pracích mimo pracovní poměr, judikáty
  • Problémy s novou povinností od 1. 4. 2022 – část 9 formuláře „Oznámení o nástupu o zaměstnání“
  • Průměrný výdělek u PP
  • Průměrný výdělek u dohod o pracích mimo pracovní poměr
  • Průměrný výdělek u členů orgánu právnické osoby – nelze vypočítat

Zápočtový list a jeho náležitosti

  • Předávání • doručování
  • Ostatní pracovněprávní dokumenty a jejich předávání, doručování
  • Změny v § 334 a násl. ZP od 30. 7. 2020
  • Úmrtí zaměstnance a výplata mzdy - § 328 ZP

2. Přeplatek mzdy a nedoplatek mzdy

  • Promlčení nároku na vymožení přeplatku
  • Promlčení nároku na vymožení nedoplatku • úrok z prodlení

3. Smluvní mzda s přihlédnutím k případné práci přesčas

  • Evidence práce přesčas
  • Peněžité plnění za přesčas nad dohodnutý limit nebo náhradní volno
  • Přesčasová práce v rámci smluvní mzdy konaná v sobotu, v noci, ve svátek – na co není nárok

4. Pružná pracovní doba • její výhody a nevýhody

  • Překážky v práci a náhrada mzdy při překážkách v práci
  • Kdy se pružná pracovní doba neuplatní

5. Stravenkový paušál ve všech souvislostech

  • Vnitřní předpis o příspěvku na stravování

6. Vyrovnávací období a harmonogramy směn

  • Formy „seznámit“ zaměstnance s harmonogramem směn
  • Změny harmonogramu směn

7. Neplatné rozvázání pracovního poměru a povinnosti s tím spojené

8. Zákonné pojištění odpovědnosti za vznik pracovního úrazu a nemoci z povolání - které náhrady nekryje zákonné pojištění

9. Chybný odvod zdravotního pojištění – nedoplatek • přeplatek

  • Nedodržení minimálního vyměřovacího základu
  • Příjmy zúčtované po skončení zaměstnání - PP
  • Příjmy zúčtované po skončení DPP a DPČ
  • Opravné přehledy
  • Řešení přeplatku zdravotního pojištění bez opravného přehledu - přímým snížením VZ u pojištěnce

10. Chybný odvod pojistného na sociální zabezpečení

  • Vždy spojeno s opravnými přehledy
  • Úrok z prodlení a právo žádat o odstranění tvrdosti zákona

11. Zdanění příjmů ze závislé činnosti a opravy zálohy daně • daně a srážkové daně

12. Přečerpaná dovolená a její řešení - srážka z hrubé mzdy

13. A mnoho dalších problémů a jejich řešení v příkladech

diskuze • odpovědi na dotazy

Pokyny pro semináře

Přihláška

Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.

Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.


Pokyny pro videosemináře

Objednávka

Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury. 

Faktura - daňový doklad

Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce

Informace

Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.

Dotazy

S případnými specifickými dotazy se můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče pro daný region -> viz sekce Kontakty -> Péče o zákazníky.Kontakt na technickou podporu k videoseminářům - bursa@anag.cz / tel. +420 585 757 440

Chcete se zeptat na něco ohledně seminářů?

  • Datum konání: 13. října 2022, 9.30 - 14.30
  • Variabilní symbol: 24750
  • Stav: Připravujeme
Cena: 2 390 Kč Objednat