Chyby ve mzdové a personální oblasti od A do Z a jejich řešení v praxi • prezenčně i on-line
Určeno pro: mzdové účetní a personalisty
Program semináře:
oblast pracovněprávní
- povinné náležitosti pracovní smlouvy a nadbytečné náležitosti s negativními dopady (uveden způsob rozvrhování pracovní doby – např. jednosměnný provoz)
- neposkytnutí náhrady mzdy při výpovědi dané zaměstnavatelem dle § 52 a) ZP - judikát NS č.j. 21 Cdo 1645/2020 ze de 17.12.2020 (žalobce nebyl po celé zkoumané období, za které je požadováno plnění z titulu náhrady mzdy, z hlediska svého zdravotního stavu schopen vykonávat práci podle pracovní smlouvy a žalovaná po toto období ani nemohla (resp. nesměla) žalobci přidělovat práci podle pracovní smlouvy [srov. ustanovení § 103 odst. 1 písm. a) zák. práce]; za této skutkové situace však žalobci náhrada mzdy ve smyslu ustanovení § 208 zák. práce nepřísluší)
- povinné náležitosti dohod o pracích mimo pracovní poměr, judikáty
- problémy s novou povinností od 1.4. 2022 – část 9 formuláře „Oznámení o nástupu o zaměstnání“
- průměrný výdělek u PP
- průměrný výdělek u dohod o pracích mimo pracovní poměr
- průměrný výdělek u členů orgánu právnické osoby – nelze vypočítat
- zápočtový list a jeho náležitosti • předávání, doručování
- ostatní pracovněprávní dokumenty a jejich předávání, doručování • změny v § 334 a násl. ZP od 30.7.2020
- úmrtí zaměstnance a výplata mzdy- § 328 ZP
přeplatek mzdy a nedoplatek mzdy
- promlčení nároku na vymožení přeplatku
- promlčení nároku na vymožení nedoplatku, úrok z prodlení
smluvní mzda s přihlédnutím k případné práci přesčas
- evidence práce přesčas
- peněžité plnění za přesčas nad dohodnutý limit nebo náhradní volno
- přesčasová práce v rámci smluvní mzdy konaná v sobotu, v noci, ve svátek – na co není nárok
pružná pracovní doba, její výhody a nevýhody
- překážky v práci a náhrada mzdy při překážkách v práci
- kdy se pružná pracovní doba neuplatní
stravenkový paušál ve všech souvislostech
- vnitřní předpis o příspěvku na stravování
vyrovnávací období a harmonogramy směn
- formy „seznámit“ zaměstnance s harmonogramem směn
- změny harmonogramu směn
neplatné rozvázání pracovního poměru a povinnosti s tím spojené
zákonné pojištění odpovědnosti za vznik pracovního úrazu a nemoci z povolání • které náhrady nekryje zákonné pojištění
chybný odvod zdravotního pojištění • nedoplatek, přeplatek
- nedodržení minimálního vyměřovacího základu
- příjmy zúčtované po skončení zaměstnání - PP
- příjmy zúčtované po skončení DPP a DPČ
- opravné přehledy
- řešení přeplatku zdravotního pojištění bez opravného přehledu- přímým snížením VZ u pojištěnce
chybný odvod pojistného na sociální zabezpečení
- vždy spojeno s opravnými přehledy
- úrok z prodlení a právo žádat o odstranění tvrdosti zákona
zdanění příjmů ze závislé činnosti a opravy zálohy daně, daně a srážkové daně
přečerpaná dovolená a její řešení- srážka z hrubé mzdy
další problémy v příkladech
diskuze a odpovědi na dotazy
Pokyny pro semináře
Přihláška
Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.
Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.
Pokyny pro videosemináře
Objednávka
Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury.
Faktura - daňový doklad
Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce
Informace
Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.
Dotazy
S případnými specifickými dotazy se
můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče
pro daný region -> viz sekce Kontakty
- Datum konání: 14. října 2024, 9.00 - 14.00
- Variabilní symbol: 21186
- Stav: Připravujeme