Daňové přiznání příspěvkových organizací a ÚSC za rok 2024 • prezenčně i on-line
Určeno pro: účetní a ekonomy územních samosprávných celků (ÚSC), příspěvkových organizací (PO), dobrovolných svazků obcí (DSO) a také pro pracovníky obcí a krajů, kteří provádějí kontroly u zřízených PO, kontrolorům a interním auditorům
Výklad speciálních ustanovení zákona o daních z příjmů platných pro ÚSC a p.o., výklad vybraných částí daňového řádu pro správný postup při podání řádných, opravných i dodatečných přiznání k dani z příjmů, při daňové kontrole a při plnění ostatních povinností poplatníků. Výklad úprav legislativy účinných k 31.12.2022, které ovlivní výpočet daně z příjmů za rok 2024.
Obsah semináře:
- Legislativa platná pro sestavení přiznání k DPPO za r. 2024 • změny zákona o daních z příjmů • dopady konsolidačního balíčku na základ daně z příjmu ÚSC a p.o. • zákon o účetnictví • prováděcí vyhláška a účetní standardy • zákon o rezervách a opravných položkách
- Výklad zákona o daních z příjmů, daňové dopady výpůjček a bezúročných zápůjček – podmínky pro osvobození bezúplatných příjmů od daně z příjmu pro p.o. a ÚSC, kdy je výhodné neuplatnit • daňové odpisy pro p.o., ne pro ÚSC
- Stručný výklad podstatných ustanovení zákona o daních z příjmů • činnosti, které jsou předmětem daně z příjmů - od §18 zákona o daních z příjmů – výklad pro veřejně prospěšné poplatníky, výjimky pro poskytovatele zdravotních služeb
- Druhy činností, definice a posouzení nákladů a výnosů za druh činnosti • osvobození od daně
- Základ daně a sazba daně
- Položky snižující základ daně, daňová úspora a prokázání splnění podmínek pro její uplatnění, případně povinnost zvýšit základ daně při jejich nevyužití • nové podmínky pro prokázání daňových úspor dle zákona platného k 31.12.2024 • výdaje vynaložené na dosažení, zajištění a udržení příjmů
- Stručný výklad zákona o rezervách a opravných položkách – aplikace pro r. 2024 • opravné položky k pohledávkám a odpis pohledávek • rezervy na opravy, jejich tvorba a čerpání • doložení výše finančních prostředků
- Posouzení významných nákladů a výnosů zahrnutých v účetním hospodářském výsledku z hlediska ovlivnění základu daně z příjmů právnických osob: dotace, příspěvky na provoz, ostatní peněžní i nepeněžní příjmy neziskových subjektů
- Daňově neúčinné zaúčtované náklady • odpisy majetku daňové a účetní, vstupní cena, druhy odpisů, zůstatkové ceny účetní a daňové • platí i u odpisů majetku svěřeného p.o. zřizovatelem • Příklady
- Prodej a pronájem majetku – ve vlastnictví p. o. i zřizovatele • Časové rozlišení, dohadné položky • změny reálných hodnot – vliv na základ daně z příjmů • zdaňování příjmů a uplatňování výdajů ve vazbě na smluvní vztahy v oblasti darů, sponzorství, reklamy
- Formulář platný pro podání přiznání k dani z příjmů právnických osob za r. 2024 • uplatnitelná daňová ztráta z r. 2024 (pokud je pro ÚSC a p.o. oprávněná) ke zpětnému snížení základu daně z příjmů
- Procesní legislativa – daňový řád • dodatečná přiznání • opravné přiznání • lhůty k vyměření, • daňová kontrola • změny daňového řádu od 1.1.2024
- Příklad sestavení přiznání k dani z příjmů za r. 2024 – na základě konkrétní výsledovky • aplikace získaných informací v praxi
- diskuze • odpovědi na dotazy
- DOTAZY na lektora můžete zasílat během přednášky přes tlačítko Q&A (otázky a odpovědi)
- FAKTURY zasíláme e-mailem, v den konání webináře, na adresu uvedenou na přihlášce • u prezenčních je obdží účastníci v den konání u prezence
Pokyny pro semináře
Přihláška
Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.
Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.
Pokyny pro videosemináře
Objednávka
Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury.
Faktura - daňový doklad
Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce
Informace
Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.
Dotazy
S případnými specifickými dotazy se
můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče
pro daný region -> viz sekce Kontakty
- Datum konání: 7. února 2025, 9.00 - 14.00
- Variabilní symbol: 26409
- Stav: Připravujeme