Powered by Smartsupp

Daňové přiznání příspěvkových organizací a ÚSC za rok 2024 • prezenčně i on-line

Určeno pro: účetní a ekonomy územních samosprávných celků (ÚSC), příspěvkových organizací (PO), dobrovolných svazků obcí (DSO) a také pro pracovníky obcí a krajů, kteří provádějí kontroly u zřízených PO, kontrolorům a interním auditorům

Výklad speciálních ustanovení zákona o daních z příjmů platných pro ÚSC a p.o., výklad vybraných částí daňového řádu pro správný postup při podání řádných, opravných i dodatečných přiznání k dani z příjmů, při daňové kontrole a při plnění ostatních povinností poplatníků. Výklad úprav legislativy účinných k 31.12.2022, které ovlivní výpočet daně z příjmů za rok 2024.

Obsah semináře:

  • Legislativa platná pro sestavení přiznání k DPPO za r. 2024 • změny zákona o daních z příjmů • dopady konsolidačního balíčku na základ daně z příjmu ÚSC a p.o. • zákon o účetnictví • prováděcí vyhláška a účetní standardy • zákon o rezervách a opravných položkách
  • Výklad zákona o daních z příjmů, daňové dopady výpůjček a bezúročných zápůjček – podmínky pro osvobození bezúplatných příjmů od daně z příjmu pro p.o. a ÚSC, kdy je výhodné neuplatnit • daňové odpisy pro p.o., ne pro ÚSC
  • Stručný výklad podstatných ustanovení zákona o daních z příjmů • činnosti, které jsou předmětem daně z příjmů - od §18 zákona o daních z příjmů – výklad pro veřejně prospěšné poplatníky, výjimky pro poskytovatele zdravotních služeb
  • Druhy činností, definice a posouzení nákladů a výnosů za druh činnosti • osvobození od daně
  • Základ daně a sazba daně
  • Položky snižující základ daně, daňová úspora a prokázání splnění podmínek pro její uplatnění, případně povinnost zvýšit základ daně při jejich nevyužití • nové podmínky pro prokázání daňových úspor dle zákona platného k 31.12.2024 • výdaje vynaložené na dosažení, zajištění a udržení příjmů
  • Stručný výklad zákona o rezervách a opravných položkách – aplikace pro r. 2024 • opravné položky k pohledávkám a odpis pohledávek • rezervy na opravy, jejich tvorba a čerpání • doložení výše finančních prostředků
  • Posouzení významných nákladů a výnosů zahrnutých v účetním hospodářském výsledku z hlediska ovlivnění základu daně z příjmů právnických osob: dotace, příspěvky na provoz, ostatní peněžní i nepeněžní příjmy neziskových subjektů
  • Daňově neúčinné zaúčtované náklady • odpisy majetku daňové a účetní, vstupní cena, druhy odpisů, zůstatkové ceny účetní a daňové • platí i u odpisů majetku svěřeného p.o. zřizovatelem • Příklady
  • Prodej a pronájem majetku – ve vlastnictví p. o. i zřizovatele • Časové rozlišení, dohadné položky • změny reálných hodnot – vliv na základ daně z příjmů • zdaňování příjmů a uplatňování výdajů ve vazbě na smluvní vztahy v oblasti darů, sponzorství, reklamy
  • Formulář platný pro podání přiznání k dani z příjmů právnických osob za r. 2024 • uplatnitelná daňová ztráta z r. 2024 (pokud je pro ÚSC a p.o. oprávněná) ke zpětnému snížení základu daně z příjmů
  • Procesní legislativa – daňový řád • dodatečná přiznání • opravné přiznání • lhůty k vyměření, • daňová kontrola • změny daňového řádu od 1.1.2024
  • Příklad sestavení přiznání k dani z příjmů za r. 2024 – na základě konkrétní výsledovky • aplikace získaných informací v praxi
  • diskuze • odpovědi na dotazy
  • DOTAZY na lektora můžete zasílat během přednášky přes tlačítko Q&A (otázky a odpovědi)
  • FAKTURY zasíláme e-mailem, v den konání webináře, na adresu uvedenou na přihlášce • u prezenčních je obdží účastníci v den konání u prezence

Pokyny pro semináře

Přihláška

Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.

Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.


Pokyny pro videosemináře

Objednávka

Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury. 

Faktura - daňový doklad

Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce

Informace

Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.

Dotazy

S případnými specifickými dotazy se můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče pro daný region -> viz sekce Kontakty

Chcete se zeptat na něco ohledně seminářů?

  • Datum konání: 7. února 2025, 9.00 - 14.00
  • Variabilní symbol: 26409
  • Stav: Připravujeme
Cena: 2 540 Kč Objednat