Dějiny českých médií - Od počátku do současnosti, 2., upravené a doplněné vydání
Autor: Barbara Köpplová, Jan Jirák, Petr Bednařík
- Kód produktu: 92537
- Nakladatelství: Grada Publishing
- Počet stran: 456
- Vazba: brož., 17 x 24,1 cm
- ISBN: 978-80-271-0553-3
- Datum vydání: říjen 2019
- Běžná cena s DPH: 499 Kč
- Zvýhodnění on-line: 10%
- Ušetříte: -50 Kč
- Vaše cena s DPH: 449 Kč
Kniha přináší chronologický přehled historie českých médií na pozadí světových dějin. Zachycuje sociální a kulturní aspekty proměn tisku, vysílání a síťových médií a hlavní technologické inovace, které se na jejich vývoji podílely. V řadě samostatných medailonků připomíná významné osobnosti, jež jsou s médii neodmyslitelně spjaty.
Noviny, časopisy, agenturní žurnalistika, filmy, rozhlasové a televizní vysílání, velká část internetové produkce (internetová verze tradičních médií, zpravodajské portály a blogy, mluvené slovo, filmy a hudba pro reprodukci či ukládání) a některé síťové služby jsou součástí jak naší každodennosti, tak ekonomické existence společnosti a politického rozhodování. Jsou také významným zdrojem kulturní produkce. V druhém vydání knihy došlo k velkým změnám především v kapitolách o médiích v meziválečném Československu a po roce 1989. Poslední kapitola zachycuje nástup internetové komunikace a digitalizaci českých médií.
Publikace je určena zejména studentům vysokých a vyšších odborných škol, učitelům mediální výchovy, dějepisu a české literatury i všem, kdo potřebují či chtějí rozvíjet svou znalost masových médií a povědomí o jejich historickém vývoji.