Powered by Smartsupp

Dlouhodobý majetek v účetnictví ÚSC a p.o. v roce 2025 a spojené daňové povinnosti • prezenčně i on-line

Určeno pro: účetní ÚSC a příspěvkových organizací

  • Legislativa pro rok 2025, vliv „daňového balíčku“ z roku 2021 i 2023, varianty, zvýšení limitu pro definici dlouhodobého majetku pro daň z příjmů, zrušení daňových odpisů nehmotného majetku. Důležitá přechodná ustanovení. Vliv na sledování uplatněného nároku na odpočet DPH
  • Stručná informace o významných změnách DPH k 1.1.2025 i k 1.7.2025 týkající se nároku na odpočet DPH i povinnosti zdaňovat prodeje DM
  • Stručná informace o připravovaných změnách v rámci nového zákona o účetnictví, předpoklad účinnosti ne dřív než 1.1.2027
  • Výklad ostatních předpisů týkajících se dlouhodobého majetku pro rok 2025 u vybraných účetních jednotek
  • Zákon o daních z příjmů • zdaňování příjmů z majetku • dopady bezúplatného převzetí dlouhodobého majetku
  • Zákon o DPH a jeho změny týkající se majetku – výklady MFČR • důsledky zakázaného zdanění nájmu obytných prostor, aktuální stanovisko MFČR
  • Majetek v účetnictví: Pojmy • členění majetku • smlouvy • právo stavby • věcná břemena • definice stavby • kdy movitý majetek, jak účtovat porosty, co je terénní úprava
  • Soubory majetku • doplňování • vyřazování • specifika pro muzejní sbírky
  • Bezúplatné předávání majetku • vybrané účetní jednotky a ocenění majetku • požadavky na informace o majetku předávaného do správy příspěvkové organizaci
  • Formy hospodaření příspěvkových organizací s majetkem svého zřizovatele
  • Dotace • dary • granty • účtování časového rozlišení dotací v průběhu odepisování majetku pořízeného z dotací • příslušné účetní standardy
  • Odepisování majetku • odpisové plány • zbytkové hodnoty • vliv technického zhodnocení na dobu odepisování majetku • odpisy majetku a tvorba Fondu investic
  • Zobrazení majetku v účetních výkazech – výše ocenění • opravné položky • vliv věcných břemen • rezervy na opravy majetku • výklad platných účetních standardů
  • Evidence majetku – účetní a věcná • soubory majetku • zodpovědnost za údaje vedené v evidenci • zařazovací protokoly • vyřazovací protokoly • doporučený obsah
  • Technické zhodnocení majetku – nástavby • přístavby • rekonstrukce • modernizace • stavební úpravy • technické zhodnocení a opravy najatého majetku • časové testy v případě uplatnění odpočtu DPH • Technické zhodnocení podnajatého nebo vypůjčeného majetku • Definice opravy x definice TZ
  • Majetek a DPH • zdanění na výstupu • právo uplatnění odpočtu na vstupu • koeficient krácení nároku na odpočet • Stanoviska MFČR k úpravám odpočtu
  • Majetek a ostatní daně
  • diskuze • odpovědi na dotazy
  • DOTAZY na lektora můžete zasílat během přednášky přes tlačítko Q&A (otázky a odpovědi)
  • FAKTURY zasíláme e-mailem, v den konání webináře, na adresu uvedenou na přihlášce • u prezenčních ji obdržíte v den konání u prezence

Pokyny pro semináře

Přihláška

Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.

Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.


Pokyny pro videosemináře

Objednávka

Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury. 

Faktura - daňový doklad

Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce

Informace

Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.

Dotazy

S případnými specifickými dotazy se můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče pro daný region -> viz sekce Kontakty

Chcete se zeptat na něco ohledně seminářů?

  • Datum konání: 2. dubna 2025, 9.00 - 14.00
  • Variabilní symbol: 26479
  • Stav: Připravujeme
Cena: 2 540 Kč Objednat