Dodací podmínky INCOTERMS a jejich vliv na celní řízení • základní význam

Určeno pro: pracovníky nákupních a prodejních oddělení, logistických a ekonomických útvarů a příp. celní deklaranty, kteří potřebují získat informace v dané problematice.

Pokud se sjednává mezinárodní obchod, je bezpodmínečně nutné myslet na podmínky dodání zboží. Jde o ujednání prodávajícího a kupujícího ohledně přepravy zboží, jeho pojištění a vyřizování celních formalit. Čím větší je vzdálenost mezi místem odeslání a místem určení zboží, tím může při dodání vzniknout víc problémových míst. K čí tíži půjde zničení či poškození zboží na cestě, to je vlastně podstata těchto ujednání. Dodací podmínky tak řeší přechod rizik mezi prodávajícím a kupujícím v oblasti přepravy, pojištění a cel. Většina mezinárodních obchodů má sjednány dodací podmínky, nicméně většina účastníků mezinárodního obchodu jim v zásadě nerozumí. Povrchní znalostise ovšem mohou v případě nečekaných událostí po cestě (havárie, poškození zboží, povětrnostní vlivy, nečekané překážky na cestě ….) vymstít a přinést nesmírné finanční ztráty. A jak tato oblast souvisí s celním řízením? Jednoduše. Dodací podmínky jsou totiž cenotvorné a cla se počítají z tzv. celní hodnoty, která zahrnuje cenu zboží … Proto celníky na celém světě v celním řízení zajímá, jaká dodací podmínka je na každý obchod sjednána.

Na semináři si odpovíme na otázky typu:

Jak souvisí dodací podmínky INCOTERMS s celním řízením? • Trápí nás spíš při dovozu nebo vývozu nebo jsou důležité v obou případech? • Kdo je sjednává a kde je najdeme? • Jsou povinné? • Co když nemáme sjednánu dodací podmínku? Jak v celním řízení postupujeme? • Proč není dodací podmínka EXW při vývozu výhodná a v praxi chybně používána? • Jak souvisí dodací podmínky s daňovým dokladem při vývozu, resp. s nárokem na osvobození od DPH? • Jak vypadá celní hodnota a statistická hodnota u jednotlivých dodacích podmínek?

U tohoto tématu musíme zabrousit kromě celních předpisů do mezinárodních obchodních zvyklostí a mezinárodních přepravních smluv a pochopit provázanost celního řízení s těmito oblastmi.

Cíl semináře: rozbor jednotlivých dodacích podmínek a poukázání na nejrozšířenější omyly, které při jejich sjednávání panují. Na příkladech z praxe ukázat úskalí a chyby z praxe.
  • Program dne:
  • historický vznik a vývoj dodacích podmínek INCOTERMS
  • základní význam dodacích podmínek
  • nejčastější omyly související s dodacími podmínkami
  • podrobné vysvětlení jednotlivých dodacích podmínek ve skupinách E,F,C,D • zvláštnosti dodacích podmínek skupiny C
  • rizika námořní přepravy
  • pojištění zboží – zvláštní práva čerpání
  • vliv dodacích podmínek na celní řízení • při dovozu vliv na celní hodnotu • při vývozu vliv na statistickou hodnotu
  • vliv dodacích podmínek na DPH
  • diskuze • odpovědi na dotazy

Přihláška

Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané semináře poukažte včas před datem konání semináře převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zvoleného semináře. V případě, že provádíte platbu za více seminářů, zasílejte prosím platby pod samostatnými variabilními symboly nebo nás informujte o hromadné platbě za více seminářů e-mailem nebo telefonicky (Praha; České Budějovice; Karlovy Vary; Liberec; Plzeň; Tábor; Ústí nad Labem - praha@anag.cz / 222 519 092 | Olomouc; Brno; Hradec Králové; Ostrava; Zlín - seminare@anag.cz / 585 757 421).

Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.

Daňový doklad

Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den konání semináře nebo den přijetí platby. Daňové doklady obdrží každý účastník u prezence v den konání semináře.

Informace

Prezence probíhá 30 minut před zahájením semináře.

Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora, místa, data konání a eventuální zrušení semináře z organizačních důvodů. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci telefonicky, faxem, e-mailem nebo dopisem informováni.

Součástí ceny účastnického poplatku je i drobné občerstvení.

Dotazy

S případnými specifickými dotazy se můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče pro daný region -> viz sekce Kontakty -> Péče o zákazníky.

Chcete se zeptat na něco ohledně seminářů?

  • Datum konání: 24. září 2019, 9.00 - 13.30
  • Variabilní symbol: 22351
  • Stav: Připravujeme
Cena: 2 090 Kč Objednat