Powered by Smartsupp

Fakturace v přeshraničním obchodu a službách po významných změnách v DPH • prezenčně i on-line

Určeno pro: fakturantky, finanční účetní zaměřené na účtování přijatých faktur s původem z EU či třetích zemí, obchodníky se specializací na zahraniční obchod a služby.

Cíl semináře: reaguje na potřebu ekonomických úseků /účtáren/ nakládat s daňovými doklady od zahraničních partnerů a jejich řádnou evidenci pro daňové a účetní potřeby. Je adresován těm účtárnám, které vystavují a přijímají daňové doklady od zahraničních partnerů. Na praktických příkladech – vydaných i přijatých daňových dokladech v češtině a angličtině /doklady v angličtině jsou součástí semináře/ – si účastníci semináře ozřejmí správné uplatnění DPH s důrazem na časové souvislosti v evidenci pro DPH, problematiku dovozu a vývozu včetně cel a promítnutí do účetnictví.

  • Shrnutí změn v ZDPH v posledních několika letech s dopadem do problematiky přeshraničního obchodu a přeshraničních služeb včetně významné novely ZDPH účinné od roku 2025 s důrazem na zvláštní režim pro malé podniky
  • Zvláštní režim pro malé podniky z prodejů v jiných členských státech od 1.1.2025 – kdo jej může využít a za jakých podmínek, jak ovlivní prodej ve zvláštním režimu nárok na odpočet z předmětného zboží, využití u stánkových prodejů na veletrzích a využití u vybraných služeb. Zvláštní režim jednoho správního místa vs využití zvláštního režimu pro malé podniky. Přijatý doklad ve zvláštním režimu pro malé podniky.
  • Pořízení zboží z jiného členského státu• uplatnění DPH • ukázka a náležitosti faktury • řešení reklamace /množstevní, kvalitativní/ • uplatnění nároku na odpočet • účetní souvztažnosti • cizí měny v účetnictví a v DPH • skonta • množstevní bonusy
  • Dodání zboží do jiného členského státu • důkazní prostředky pro daňový režim • vazba na souhrnné hlášení • množstevní bonus na konci sledovaného období • prodej zboží na dálku • ukázka a náležitosti faktury • zboží v e-commerce a prodej přes elektronická rozhraní • Vykazování prodeje zboží na dálku v hlášení OSS – režim EU
  • Dovoz zboží • definice dovozu z hlediska celních a daňových předpisů s důrazem na rozdíly • celní režimy při dovozu • uplatnění DPH při dovozu • faktury při dovozu • účetní souvztažnosti
  • Vývoz zboží • definice vývozu v celních a daňových předpisech • uplatnění DPH při vývozu • faktury při vývozu • účetní případ u vývozu • datum účetního případu
  • Poskytnutí služeb do jiného členského státu a třetí země • uplatnění DPH u služeb dle základního pravidla – viz paragraf 9 • ZDPH • souhrnné hlášení – specifikace dle typu služeb • ukázka faktur včetně jejích náležitostí • služby v e-commerce • přesunutí vybraných služeb do režimu jednoho správního místa • služby dle paragrafu 10 ZDPH • Zařazování služeb pro potřeby DPH
  • Přijetí služeb z jiného členského státu • uplatnění DPH u přijatých služeb – z EU i třetích zemí • režim samovyměření – případy • ukázka faktur a náležitostí • účtování přijatých služeb
  • diskuze • odpovědi na dotazy
  • DOTAZY na lektora můžete zasílat během přednášky přes tlačítko Q&A (otázky a odpovědi)
  • FAKTURY zasíláme e-mailem, v den konání webináře, na adresu uvedenou na přihlášce • u prezenčních ji obdržíte v den konání u prezence

Pokyny pro semináře

Přihláška

Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.

Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.


Pokyny pro videosemináře

Objednávka

Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury. 

Faktura - daňový doklad

Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce

Informace

Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.

Dotazy

S případnými specifickými dotazy se můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče pro daný region -> viz sekce Kontakty

Chcete se zeptat na něco ohledně seminářů?

  • Datum konání: 25. dubna 2025, 9.00 - 13.30
  • Variabilní symbol: 26482
  • Stav: Připravujeme
Cena: 2 540 Kč Objednat