Nový zákon o povinném příspěvku na produkty spoření na stáří od 1.1.2026 • pracovní doba a pracovnělékařské prohlídky 2025/2026 • prezenčně i on-line
Určeno pro: personalisty, mzdové účetní, vedoucí pracovníky, pracovníky PaM a další zájemce, kteří chtějí získat přehled o novinkách v této oblasti
Nový Zákon o povinném příspěvku na produkty spoření na stáří od 1.1.2026
- Komu vzniká nárok a jak se to počítá • povinnosti zaměstnavatele
- agenda vedená zaměstnavatelem
- pokuty za porušení
Pracovní doba
- Provoz zaměstnavatele a režim zaměstnance a stanovená týdenní pracovní doba, směnnost • co je to směnnost, správné zařazení zaměstnance do pracovního režimu (jednosměnný, dvousměnný…) s ohledem na potřeby zaměstnavatele a stanovenou týdenní pracovní dobu
- Kde a jak upravujeme pracovní dobu • pracovní smlouva a pracovní doba • kratší pracovní doba • zkrácená pracovní doba
- Rozvržení pracovní doby - rovnoměrně a nerovnoměrně rozvržená pracovní doba • co je to rovnoměrně rozvržená pracovní doba a jak ji poznáme • nerovnoměrné rozvržení pracovní doby • práce s nerovnoměrně rozvrženou pracovní dobou • rozvržení stanovené týdenní pracovní doby na vyrovnávací období • délka vyrovnávacího období v souvislosti s provozní potřebou zaměstnavatele • nerovnoměrné rozvržení pracovní doby a hodinová nebo měsíční mzda
- Harmonogram směn a práce s ním, plánování v souvislosti se svátky, seznámení zaměstnanců s harmonogramem směn, změny harmonogramu a úpravy doby seznámení se změnou. Plánování směn s ohledem na nepřetržitý odpočinek mezi směnami a nepřetržitý odpočinek v týdnu a kdy je ho možné zkrátit a jak je to u zaměstnance pracujícího v nočních směnách
- Co je to práce přesčas a kdy ji lze nařídit • jak je to s výkonem přesčasové práce ve svátek • rozdíl mezi přesčasovou prací nařízenou a dobrovolnou • kdy sjednávat výkon dobrovolné práce přesčas písemně • jakým způsobem práci přesčas nařizovat • práce přesčas ve dny pracovního klidu, a které dny to vlastně jsou • limity práce přesčas a vyrovnávací období, jak je to s příplatkem a náhradním volnem za práci přesčas • práce přesčas v případě mzdy sjednané s přihlédnutím k práci přesčas a jak takové smlouvy sjednávat
- Pracovní doba a nepřetržitý denní odpočinek, nepřetržitý odpočinek v týdnu mladistvých zaměstnanců a zaměstnanců mladších 15 let
- Rozvrhování pracovní doby zaměstnancem – podmínky
Pracovnělékařské prohlídky
- Rozlišení pracovnělékařských prohlídek a jak poznat, na kterou prohlídku zaměstnance poznat – praktické příklady • proč na druhu prohlídky záleží aneb není prohlídka jako prohlídka • kdy je prohlídka povinná a kdy ne • lhůty
- zákon o specifických zdravotních službách a vyhláška č. 79/2013 Sb. z pohledu personalisty
- Změny u vstupních prohlídek v roce 2025, vstupní prohlídky, při vzniku pracovního poměru, kdy se musí dělat vstupní prohlídka v ostatních případech, kdo ji platí a jaké jsou možnosti posudku; vznik pracovního poměru v souvislosti se vstupní prohlídkou
- účinnost lékařského posudku, povinnosti na straně zaměstnance a zaměstnavatele v souvislosti s prohlídkami
- Pracovnělékařské prohlídky podle druhu
- Vstupní prohlídky
- Periodické prohlídky
- Výstupní prohlídka – kdy
- Mimořádná prohlídka z hlediska personalisty
- diskuze • odpovědi na dotazy
- DOTAZY na lektora můžete zasílat během přednášky přes tlačítko Q&A (otázky a odpovědi)
- FAKTURY zasíláme e-mailem, v den konání webináře, na adresu uvedenou na přihlášce • u prezenčních ji obdržíte v den konání
Pokyny pro semináře
Přihláška
Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.
Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.
Pokyny pro videosemináře
Objednávka
Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury.
Faktura - daňový doklad
Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce
Informace
Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.
Dotazy
S případnými specifickými dotazy se
můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče
pro daný region -> viz sekce Kontakty
- Datum konání: 19. listopadu 2025, 9.00 - 13.30
- Variabilní symbol: 26562
- Stav: Připravujeme