PRACOVNĚLÉKAŘSKÉ PROHLÍDKY PRAKTICKY A V SOUVISLOSTECH • včetně změn účinných ode dne 01.01.2023
Určeno pro: vedoucí pracovníky, personalisty a pracovníky PaM
Zaměstnavatelé jsou povinni zajistit zaměstnancům pracovnělékařské prohlídky a další péči. Povinnosti zaměstnavatelů v této oblasti jsou roztříštěny mezi několik zákonů a prováděcích vyhlášek, a proto je pro řadu zaměstnavatelů obtížné se v této problematice vyznat. Navíc ode dne 01.01.2023 došlo k podstatným změnám u těchto záležitostí:
- periodické pracovnělékařské prohlídky
- mimořádné pracovnělékařské prohlídky po mateřské/rodičovské dovolené
- změny u řidičů referentů, školství a dalších profesních rizik
- snížení/zrušení povinného dohledu poskytovatele pracovnělékařských služeb na pracovišti zaměstnavatele
- povinné údaje v žádance o pracovnělékařskou prohlídku
- přechod z dosavadních na nová pravidla
Cílem tohoto semináře je pojmout téma pracovnělékařských prohlídek přehledně, srozumitelně a výstižně.
Seminář bude veden prakticky nejen poskytnutím informací, ale i uvedením modelových případů a praktických doporučení. Dostatečný prostor bude věnován také pro vznášení otázek ohledně témat, která jsou s touto problematikou nerozlučně spjata.
Program školení:
PRACOVNĚLÉKAŘSKÉ PROHLÍDKY
- zajištění a úhrada pracovnělékařských prohlídek v souvislostech
- vstupní, periodické, výstupní a mimořádné pracovnělékařské prohlídky
- pracovnělékařské prohlídky u praktického lékaře nebo u „závodního“ lékaře?
- žádanka o pracovnělékařskou prohlídku a její správné vyplnění
- specifika agenturních zaměstnanců, řidičů referentů a dalších
- dodržování povinností zaměstnanců ve vztahu k pracovnělékařským prohlídkám
- výpis ze zdravotnické dokumentace od praktického lékaře
JAK SE SPRÁVNĚ VYPOŘÁDAT S LÉKAŘSKÝM POSUDKEM
- správný postup zaměstnavatele navazující na lékařský posudek
- zaměstnanec bez platného posudku
- odmítnutí lékařské prohlídky ze strany zaměstnance
- nesplnitelné podmínky stanovené v lékařském posudku pro výkon práce
- pozbytí zdravotní způsobilosti zaměstnance nadála konat dosavadní práci
- přeřazování na jinou práci anebo propouštění zaměstnanců ze zdravotních důvodů
- rozšíření náležitostí lékařského posudku pro výpověď z pracovního poměru
- pozbytí zdravotní způsobilosti pro výkon jednoho z více druhů sjednané práce
- nastavení soudního posuzování (ne)platnosti výpovědi ze zdravotních důvodů
- dodržování povinností zaměstnavatele a předcházení přestupkům a sporům
ZÁVĚR • závěrečné shrnutí • diskuze a dotazy
Pokyny pro semináře
Přihláška
Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.
Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.
Pokyny pro videosemináře
Objednávka
Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury.
Faktura - daňový doklad
Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce
Informace
Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.
Dotazy
S případnými specifickými dotazy se můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče pro daný region -> viz sekce Kontakty -> Péče o zákazníky.Kontakt na technickou podporu k videoseminářům - bursa@anag.cz / tel. +420 585 757 440
- Datum konání: 27. února 2023, 9.00 - 14.00
- Variabilní symbol: 24900
- Stav: Připravujeme