Powered by Smartsupp

Pracovnělékařské prohlídky včetně změn od 1. 1. 2026 • prezenčně i on-line

Určeno pro: vedoucí pracovníky, mzdové účetní, personalisty a všechny zájemce, kteří se chtějí v této problematice dobře orientovat a získat aktuální přehled

Zaměstnavatelé mají povinnost zajistit svým zaměstnancům pracovnělékařské prohlídky a související péči. Jedná se často o náročný úkol, protože tyto povinnosti jsou rozptýlené v několika zákonech a vyhláškách. Navíc se právní úprava průběžně mění a ovlivňuje způsob, jakým jsou zaměstnavatelé pracovnělékařské prohlídky povinni zajišťovat. Tento seminář je zaměřen na praktické, přehledné a srozumitelné vysvětlení pracovnělékařských prohlídek, aby účastníci získali jasný přehled o správných postupech. Výklad zahrnuje legislativní změny účinné od 1. 6. a 30. 9. 2025 i nejnovější novelu vyhlášky o pracovnělékařských službách účinnou od 1. 1. 2026.

Program semináře:

  • Podstata a zajištění pracovnělékařských prohlídek
  • vysílání na prohlídky ke smluvním a registrujícím lékařům
  • specifika agenturních zaměstnanců
  • Pracovnělékařské prohlídky
  • vstupní prohlídky a jejich úhrada
  • periodické prohlídky
  • mimořádné prohlídky (a jejich případný souběh s periodickou prohlídkou)
  • výstupní prohlídky
  • následné prohlídky
  • Vysílání zaměstnanců na pracovnělékařské prohlídky
  • správně vyplněné žádanky
  • otázka výpisů ze zdravotnické dokumentace
  • povinnosti zaměstnanců týkající se prohlídek
  • Pracovnělékařské posudky
  • posudkové závěry
  • přezkoumání posudků (vč. nesplnitelných podmínek)
  • účinnost posudku (zejména ve vztahu k nástupu do práce)
  • platnost posudku (zejména k počítání periodických lhůt, návratům do práce)
  • Správné postupy zaměstnavatele navazující na pracovnělékařské posudky
  • zdravotně způsobilí zaměstnanci s podmínkou
  • změna druhu práce nebo převedení zaměstnance při dlouhodobém pozbytí zdravotní způsobilosti
  • propuštění zaměstnance při dlouhodobém pozbytí zdravotní způsobilosti
  • náhrada nemajetkové újmy zaměstnance a její podmínky
  • mezidobí mezi doručením posudku a přeřazením nebo propuštěním zaměstnance
  • okamžité zrušení pracovního poměru zaměstnancem
  • diskuze • odpovědi na dotazy
  • DOTAZY na lektora můžete zasílat během přednášky přes tlačítko Q&A (otázky a odpovědi)
  • FAKTURY zasíláme e-mailem, v den konání webináře, na adresu uvedenou na přihlášce • u prezenčních ji obdržíte v den konání

Pokyny pro semináře

Přihláška

Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.

Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.


Pokyny pro videosemináře

Objednávka

Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury. 

Faktura - daňový doklad

Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce

Informace

Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.

Dotazy

S případnými specifickými dotazy se můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče pro daný region -> viz sekce Kontakty

Chcete se zeptat na něco ohledně seminářů?

  • Datum konání: 20. února 2026, 9.00 - 14.00
  • Variabilní symbol: 26632
  • Stav: Připravujeme
Cena: 2 790 Kč Objednat