Pracovní doba a dovolená po flexibilní novele zákoníku práce • prezenčně i on-line
Určeno pro: vedoucí pracovníky, personalisty, mzdové účetní a podnikové právníky
Program semináře: Zaměříme se na oblast pracovní doby a dovolené, tedy na oblast, kterou ve své praxi používá každý personalista, vedoucí pracovník i mzdová účetní, neboť vůči zaměstnancům všichni musí pracovní dobu rozvrhovat, evidovat, určovat čerpání dovolené a na základě evidence pracovní doby a dalších podkladů zpracovávat pro zaměstnance mzdy nebo platy.
Nejde přitom o oblast jednoduchou a řada pojmů činí v praxi problémy, ať už jde o směnnost a z toho plynoucí rozsah týdenní pracovní doby, vyrovnávací období, ať už u nerovnoměrného nebo pružného rozvržení pracovní doby, přípustný rozsah práce přesčas a její kompenzace, rozdíly mezi zkrácenou a kratší pracovní dobou, délka a rozvrhování přestávek v práci a dob odpočinku, vznik práva na dovolenou a jeho krácení a další.
Do toho všeho pak poslední novely zákoníku práce zavedly např. rozvrhování pracovní doby zaměstnancem anebo nová pravidla pro převod dovolené z dohody do pracovního poměru a naopak.
Všem těmto oblastem je proto věnován komplexní výklad na tomto semináři, který se nesoustřeďuje jen na suchý text právního předpisu, ale je doprovázen řadou příkladů z advokátní i přednáškové praxe lektora a konečně z judikatury Nejvyššího soudu. Účastníci si tak ze semináře odnesou praktické znalosti v oblasti pracovní doby a dovolené, které jim umožní snáze rozvrhovat a evidovat pracovní dobu a určovat dovolenou tak, aby předešli případným sporům se zaměstnanci i nedostatkům z kontrol inspektorátů práce.
Pracovní doba
- pracovní doba a doba odpočinku – pojmy
- směna a směnné pracovní režimy
- délka a rozvržení pracovní doby
- stanovená, zkrácená a kratší pracovní doba
- rovnoměrné a nerovnoměrné rozvržení pracovní doby
- pružná pracovní doba
- konto pracovní doby
- rozvržení pracovní doby zaměstnancem
- práce přesčas
- pracovní pohotovost
- noční práce a zaměstnanec pracující v noci
- evidence pracovní doby
- kratší pracovní doba
- práva pečujících osob
- práce na dálku
- pracovní doba u dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr
- přestávka v práci a bezpečnostní přestávka
- nepřetržitý denní odpočinek
- dny pracovního klidu a práce ve svátek
- nepřetržitý odpočinek v týdnu
- doba odpočinku u dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr
- druhy dovolené
- výměra a výpočet dovolené
- čerpání a převádění dovolené
- náhrada za dovolenou
- krácení dovolené
- dovolená u dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr
Doba odpočinku
Dovolená
Praktické příklady a aktuální judikatura Nejvyššího soudu v oblasti pracovní doby a dovolené
diskuse a odpovědi na dotazy
DOTAZY na lektora můžete posílat během přednášky přes tlačítko Q&A (otázky a odpovědi).
FAKTURY zasíláme e-mailem v den konání webináře, při prezenční formě je obdržíte v den konání u prezence
Pokyny pro semináře
Přihláška
Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.
Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.
Pokyny pro videosemináře
Objednávka
Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury.
Faktura - daňový doklad
Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce
Informace
Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.
Dotazy
S případnými specifickými dotazy se
můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče
pro daný region -> viz sekce Kontakty
- Datum konání: 25. června 2025, 9.00 - 14.00
- Variabilní symbol: 26518
- Stav: Připravujeme