Powered by Smartsupp

Pracovní doba a povinnosti zaměstnavatele a zaměstnance

Určeno pro: mzdové účetní, personalisty, vedoucí pracovníky

Cíl: seznámit posluchače s problematikou určování pracovní doby, vedení evidence pracovní doby, přestávkami na jídlo a oddech, bezpečnostními přestávkami, denní pauzou na oddech, týdenním nepřetržitým odpočinkem, přerušením pracovní doby, dohodou o kratší pracovní době, dohodou o samo rozvrhování pracovní doby od 1.1.2025, a pracovní dobou v souvislosti s prací na dálku (změny od 1.1.2025). Dále pak určení pracovní doby u dohody o provedení práce a pracovní činnosti, evidenci o odpracované době u zaměstnanců pracujících na dálku. Dále pak práce nad rámec pracovní doby a její vykazování.

Program semináře:

  • určování pracovní doby • pojmy evidence docházky a pracovní doby
  • obecný rozvrh pracovní doby • rovnoměrná pracovní doba, jednosměnný, dvousměnný a vícesměnný režim pracovní doby
  • zvláštní režim • nerovnoměrná pracovní doba a nepřetržité rozvržení pracovní doby • pracovní doba v kontu pracovní doby • pružné rozvržení pracovní doby
  • rozvrhování a evidence o odpracované době u zaměstnanců pracujících na dálku • úprava režimu práce na dálku § 317 zákoníku práce
  • nově možnost uzavřít dohodu o samorozvrhování pracovní doby § 87a) zákoníku práce • praktická ukázka obsahu dohody o tomto zvláštním režimu pracovní doby
  • zvláštní režim pracovní doby u zaměstnanců ve zdravotnictví u vybraných pracovních pozic až 24 hodinová směna, viz. § 83a) zákoníku práce
  • určování a vedení pracovní doby u zaměstnanců činných na základě dohod (DPP a DPČ) – viz. § 74 zákoníku práce • samorozvrhování pracovní doby i u DPP a DPČ počínaje od 1.1.2025 • rozbor variant dle povahy práce • předem určené směny, zvláštní režimy pracovní doby a jejich evidence
  • sjednávání kratší pracovní doby • co je kratší pracovní úvazek
  • přestávky v práci na jídlo a oddech • bezpečnostní přestávky
  • denní odpočinek, nepřetržitý týdenní odpočinek • nová úprava § 90 a § 92 zákoníku práce
  • mimořádná směna • práce přesčas, ve všední dny a o víkendech • vazba na poskytnutí zákonných příplatků, ale i případných náhrad cestovních výdajů, a stravného, místo stravenkového paušálu nebo stravenky – viz. § 152 zákoníku práce
  • pojem zaměstnanec pracující v noci a zaměstnanec, který pracuje v noci
  • pracovní cesta a pracovní doba
  • dohoda o pracovní pohotovosti • výkon práce z pohotovosti a posouzení délky mimořádné práce • případné posunutí počátku další směny
  • ukázka vnitřních firemních předpisů k pracovní době
  • diskuze a odpovědi na dotazy

Pokyny pro semináře

Přihláška

Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.

Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.


Pokyny pro videosemináře

Objednávka

Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury. 

Faktura - daňový doklad

Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce

Informace

Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.

Dotazy

S případnými specifickými dotazy se můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče pro daný region -> viz sekce Kontakty

Chcete se zeptat na něco ohledně seminářů?

  • Datum konání: 21. května 2025, 9.00 - 14.00
  • Variabilní symbol: 21382
  • Stav: Připravujeme
Cena: 2 590 Kč Objednat