Pracovní doba a povinnosti zaměstnavatele a zaměstnance
Určeno pro: mzdové účetní, personalisty, vedoucí pracovníky
Cíl: seznámit posluchače s problematikou určování pracovní doby, vedení evidence pracovní doby, přestávkami na jídlo a oddech, bezpečnostními přestávkami, denní pauzou na oddech, týdenním nepřetržitým odpočinkem, přerušením pracovní doby, dohodou o kratší pracovní době, dohodou o samo rozvrhování pracovní doby od 1.1.2025, a pracovní dobou v souvislosti s prací na dálku (změny od 1.1.2025). Dále pak určení pracovní doby u dohody o provedení práce a pracovní činnosti, evidenci o odpracované době u zaměstnanců pracujících na dálku. Dále pak práce nad rámec pracovní doby a její vykazování.
Program semináře:
- určování pracovní doby • pojmy evidence docházky a pracovní doby
- obecný rozvrh pracovní doby • rovnoměrná pracovní doba, jednosměnný, dvousměnný a vícesměnný režim pracovní doby
- zvláštní režim • nerovnoměrná pracovní doba a nepřetržité rozvržení pracovní doby • pracovní doba v kontu pracovní doby • pružné rozvržení pracovní doby
- rozvrhování a evidence o odpracované době u zaměstnanců pracujících na dálku • úprava režimu práce na dálku § 317 zákoníku práce
- nově možnost uzavřít dohodu o samorozvrhování pracovní doby § 87a) zákoníku práce • praktická ukázka obsahu dohody o tomto zvláštním režimu pracovní doby
- zvláštní režim pracovní doby u zaměstnanců ve zdravotnictví u vybraných pracovních pozic až 24 hodinová směna, viz. § 83a) zákoníku práce
- určování a vedení pracovní doby u zaměstnanců činných na základě dohod (DPP a DPČ) – viz. § 74 zákoníku práce • samorozvrhování pracovní doby i u DPP a DPČ počínaje od 1.1.2025 • rozbor variant dle povahy práce • předem určené směny, zvláštní režimy pracovní doby a jejich evidence
- sjednávání kratší pracovní doby • co je kratší pracovní úvazek
- přestávky v práci na jídlo a oddech • bezpečnostní přestávky
- denní odpočinek, nepřetržitý týdenní odpočinek • nová úprava § 90 a § 92 zákoníku práce
- mimořádná směna • práce přesčas, ve všední dny a o víkendech • vazba na poskytnutí zákonných příplatků, ale i případných náhrad cestovních výdajů, a stravného, místo stravenkového paušálu nebo stravenky – viz. § 152 zákoníku práce
- pojem zaměstnanec pracující v noci a zaměstnanec, který pracuje v noci
- pracovní cesta a pracovní doba
- dohoda o pracovní pohotovosti • výkon práce z pohotovosti a posouzení délky mimořádné práce • případné posunutí počátku další směny
- ukázka vnitřních firemních předpisů k pracovní době
- diskuze a odpovědi na dotazy
Pokyny pro semináře
Přihláška
Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.
Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.
Pokyny pro videosemináře
Objednávka
Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury.
Faktura - daňový doklad
Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce
Informace
Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.
Dotazy
S případnými specifickými dotazy se
můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče
pro daný region -> viz sekce Kontakty
- Datum konání: 21. května 2025, 9.00 - 14.00
- Variabilní symbol: 21382
- Stav: Připravujeme