Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace
Autor: Marek Šedivý, Olga Medlíková
- Kód produktu: 89285
- Nakladatelství: Grada Publishing
- Počet stran: 144
- Vazba: brož., 17x24 cm
- ISBN: 978-80-247-4040-9
- Datum vydání: říjen 2012
- Běžná cena s DPH: 249 Kč
- Zvýhodnění on-line: 12%
- Ušetříte: -30 Kč
- Vaše cena s DPH: 219 Kč
Knížka se věnuje klíčové otázce neziskových organizací: Co je třeba udělat, aby se nezisková organizace stala atraktivní pro veřejnost a byla schopna zajistit dostatek zdrojů na prosazování a naplňování svého poslání? Zkušení odborníci a autoři knížky "Úspěšná nezisková organizace", která vyšla již ve dvou vydáních, vysvětlují, co všechno je třeba v neziskové organizaci interně a externě zvládnout pro dosažení tohoto cíle, objasňují, které procesy při správném fungování přinášejí dobré jméno, oblíbenost a v neposlední řadě také peníze na naplňování její činnosti. Dozvíte se, jak si nezisková organizace může vybudovat a rozvíjet základnu svých příznivců a podporovatelů, jak se stát významnou neziskovou organizací v místě svého působení i jak prosadit potřebné změny ve společnosti či v zákonodárství. Kniha se jako první na českém trhu zaměřuje na lobbing a obhajobu zájmů neziskových organizací v českém prostředí a přináší rady a návody, jak eticky lobbovat za dobrou v
ěc. Praktická a na trhu zcela ojedinělá příručka je určena pracovníkům začínajících i již existujících neziskových organizací, studentům a pedagogům vysokých škol, dárcům, sponzorům a úředníkům spolupracujícím s neziskovými organizacemi.
OBSAH:
O autorech 7
Procesy budování vztahů 9
Příběh paní Věry a neziskovky Mladí čápi 11
Koncept 15
1. Moc a vliv 21
2. Public relations 29
Stanovení komunikační strategie 31
Firemní (organizační) kultura 32
Webové stránky a sociální sítě 34
Tištěné materiály 35
Přímá komunikace s významnými subjekty 36
Pořádání akcí 37
Publicita a vztahy s médii 39
3. Fundraising 45
Veřejná správa 47
Individuální dárci 49
Firmy 51
Nadace a nadační fondy 55
Ostatní instituce (ambasády, Rotary kluby apod.) 55
Příjmy z vlastní činnosti 56
4. Lobbing a obhajoba zájmů (advocacy) 59
Historie lobbingu 60
Pojmy, dělení, druhy a nástroje lobbingu 62
Naše pojetí lobbingu a obhajoby zájmů (advocacy) 64
Lobbing versus korupce 67
Lobbing a etika 69
Osoba lobbisty, jeho kompetence a obsah práce 72
5. Vyjednávání a pracovněspolečenský kontakt lobbisty se zainteresovanými stranami 79
Profil druhé strany 83
Pracovně společenský kontakt lobbisty se zainteresovanými stranami 85
6. Kuchařka úspěšného lobbisty: Od suroviny k pokrmu aneb Legislativní proces v kostce 95
Zákonodárná iniciativa 96
Vládní návrhy zákonů 97
Úloha zpravodaje a trojí čtení na půdě Poslanecké sněmovny 99
Role Senátu v zákonodárném procesu 101
Interpelace na členy vlády 102
Petice a jiná podání občanů 102
Kde najít informace o průběhu jednání obou parlamentních komor 102
Prosazování legislativních změn z pohledu neziskové organizace 103
Zásady efektivní komunikace se zákonodárci 106
Média jako pomocník 111
Úsporně, ale účinně... 113
Recepty k lobbistickému kontaktu - dopis, e-mail 115
Recepty k lobbistickému kontaktu - telefonát 116
Recepty k lobbistickému kontaktu - osobní jednání 117
7. Zkušenosti zajímavých osobností 119
Kateřina Jurigová 120
Petr Machálek 122
Alice Salomonová 123
Jiří Suchánek 126
Lenka Kohoutová 129
David Petr 131
Doslov 133
Slovník 135
Doporučená literatura a zdroje 137