Roční zúčtování záloh na daň a daňového zvýhodnění za rok 2024 • aktuality pro plátce daně ze závislé činnosti
Určeno pro: mzdové účetní a firmy se zaměřením na mzdový software
Cíl semináře: seznámit účastníky se správným zdaňováním příjmů ze závislé činnosti, a to zejména ve vztahu k ročnímu zúčtování záloh a daňového zvýhodnění za rok 2024, dále povinnostmi plátců daně (i ve vztahu k finančním úřadům) a poplatníků s příjmy ze závislé činnosti za rok 2024. Seznámit účastníky s novými vzory tiskopisů, zejména: Žádost o roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění za rok 2024, „Výpočet daně“ a „Potvrzení o zdanitelných příjmech“ – který vzor použít za rok 2024 a jak správně vyplnit, zejména u produktů na stáří. Dalším cílem semináře je seznámit účastníky se všemi změnami pro roční zúčtování za rok 2024 – zejména úprava podmínek pro uplatnění slevy na manžela a produkty na stáří. Dalším cílem semináře je seznámit účastníky se všemi novinkami na dani, a to zejména s novelou zákona o daních z příjmů pro rok 2024 a 2025 z pohledu závislé činnosti. Zejména upozornit na způsob zdaňování dohod o provedení práce od roku 2025 a na další limit u daňových benefitů. Vzhledem k časovému rozsahu je možné, že některé části přednášky budou prezentovány ve zkratce, jsou však součástí přednáškového materiálu. Program může být aktualizován dle stavu legislativního procesu.
Program semináře:
roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění za rok 2024
- systém zdanění mezd za rok 2024 a nový výpočet daně po konci roku 2024 (dopady změn provedené konsolidačním balíčkem)
- základní principy - kdy daň zálohovou a kdy srážkovou, srážková daň po konci roku • příjmy zúčtované v roce 2024 a nevyplacené do 31.1. 2025 – jak postupovat (§ 5 odst. 4 ZDP)
- minimální a průměrná mzda pro účely vypořádání daňové povinnosti po konci roku 2024
- zákonné lhůty - jak pro plátce daně, tak i pro poplatníka ve vztahu k žádosti o roční zúčtování, lhůty pro výpočet daně a vrácení přeplatků na dani
- kdy musí poplatník s příjmy ze závislé činnosti vypořádat daňovou povinnost prostřednictvím daňového přiznání, tzn. co, jak a kdy zdanit v rámci daňového přiznání
- jak postupovat po konci roku u daňových nerezidentů (kdy DAP a co mohou uplatnit) a obecně vypořádání daňové povinnosti po konci roku u ukrajinských zaměstnanců
- slevy na dani včetně dokladů – se zaměřením na slevu na manžela (dítě které nedovršilo 3 let věku včetně vzorových příkladů) a ve vazbě na daňové zvýhodnění
- nezdanitelné části základu daně včetně dokladů se zaměřením na produkty na stáří (celkový přehled se zaměřením na DIP, nové produkty do ročního zúčtování, limity a dále např. řešení sporných případů u starých a nových produktů, jak správně dodanit a uvést na tiskopis Potvrzení o zdanitelných příjmech, jak budou vypadat potvrzení od třetích stran) a dary v souvislosti s povodněmi 2024
- daňové zvýhodnění (se zaměřením na změny provedené v průběhu roku a ve vztahu k uplatnění slevy na manžela)
- opravy podle § 38i ZDP celkový výklad (pozor: uplatní se i u některých zaměstnaneckých benefitů, u kterých nastaly změny v průběhu roku 2024 na základě novely konsolidačního balíčku s účinností od počátku roku 2024)
- tiskopisy – celkový přehled, aktualizace tiskopisů, upozornění na nové vzory tiskopisů-zejména: Žádost o roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění za rok 2024, „Výpočet daně“ a „Potvrzení o zdanitelných příjmech“ – který vzor použít za rok 2024 a jak správně vyplnit, zejména u produktů na stáří
aktuality
- minimální mzda, průměrná mzda a částka rozhodná pro účast zaměstnanců na nemocenském pojištění pro účely zdanění mezd v roce 2025
- novela zákona o daních z příjmů (zákon č. 163/2024 Sb., kterým se mění zákon č. 240/2013 Sb., o investičních společnostech a investičních fondech, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony) s dopadem do zdanění příjmů ze závislé činnosti a zaměstnaneckých benefitů
- úpravy provedené u zaměstnaneckých benefitů: rozšíření u akcí pořádaných zaměstnavatelem, ocenění nepeněžního příjmu zaměstnance ve formě použití zařízení péče o děti předškolního věku včetně mateřské školy podle školského zákona rodinným příslušníkem tohoto zaměstnance a jeho krácení – vzorové příklady, stravování poskytnuté zaměstnavatelem svým bývalým zaměstnancům, kteří jsou ve starobním či invalidním důchodu
- dále úprava zdanění u DPP, u kterých je daň vybíraná srážkou podle zvláštní sazby daně (nový § 6 odst. 4 ZDP s účinností od 1.1.2025) – včetně celkového výkladu a příkladů, jak správně zdanit
- upozornění na další novely zákona o daních z příjmů (příp. v legislativním procesu), které mají dopad do zdanění mezd (další limit u zaměstnaneckých benefitů) a aktuální výklady některých ustanovení zákona o daních z příjmů (zejména zaměstnaneckých benefitů - budou připomenuty (dle časových možností) úpravy provedené v zaměstnaneckých benefitech v roce 2024, zejména pak řešení některých oblastí, jako např. okamžik vzniku nepeněžního příjmu a jeho ocenění, souběh příspěvku na stravování a stravného a správné zúčtování (případné opravy podle § 38i ZDP), dále pak např. příspěvek na stravování u souběhu příjmů ze závislé činnosti u jednoho zaměstnavatele a další výklady týkající se oblasti benefitů (např. vzdělávací kurzy, dary zaměstnancům…)
- aktuální judikatura NSS (zaměstnanecké benefity – Cafeterie)
diskuze a odpovědi na dotazy
Pokyny pro semináře
Přihláška
Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.
Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.
Pokyny pro videosemináře
Objednávka
Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury.
Faktura - daňový doklad
Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce
Informace
Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.
Dotazy
S případnými specifickými dotazy se
můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče
pro daný region -> viz sekce Kontakty
- Datum konání: 24. ledna 2025, 9.00 - 14.00
- Variabilní symbol: 21300