Šíření pravdivých údajů o podnikateli jako nekalá soutěž a/nebo narušení dobré
Autor: Dana Ondrejová
- Kód produktu: 66416
- Nakladatelství: Wolters Kluwer ČR, a. s.
- Počet stran: 172
- Vazba: brož., 15,5 x 23 cm
- ISBN: 978-80-7598-076-2
- Datum vydání: květen 2021
- Běžná cena s DPH: 535 Kč
- Zvýhodnění on-line: 10%
- Ušetříte: -54 Kč
- Vaše cena s DPH: 482 Kč
Publikace se věnuje otázce šíření pravdivých informací, jež může být za určitých okolností protiprávní. Rozebírá podmínky, za nichž může být takové jednání považováno za nekalou soutěž a\/nebo neoprávněný zásah do osobnosti, resp. pověsti právnické osoby. Cílem je upozornit na tyto v praxi spíše opomíjené možnosti postihu a představit ucelený výklad užitečný také pro potřeby praktické argumentace. Za účelem vyhodnocení, zda je uvádění určitého tvrzení o podnikateli (ne)oprávněné a jaké nároky lze požadovat, používají autoři nejen argumentaci aktuální judikaturou, ale také množství uchopitelných příkladů a modelových situací. V dílčích částech se pak monografie věnuje úskalím spojeným s šířením pravdivých informací o podnikatelích v online prostředí na příkladu recenzí na služby podnikatele a jednání tzv. influencerů, a dále pak odpovědnosti při tzv. spotřebitelských testech kvality a odpovědnosti dozorových orgánů zasahující do dobré pověsti podnikatele.