Specifické případové studie v pracovněprávních vztazích u pracovníků ve školství od roku 2025 • prezenčně i on-line
Určeno pro: personalisty, mzdové účetní, ekonomy, a další vedoucí zaměstnance zabývající se problematikou zaměstnávání pracovníků ve školství.
Cíl semináře: Seznámit účastníky se specifickými postupy uzavírání pracovněprávních vztahů u zaměstnanců ve školství, určováním pracovní doby, dovolené, překážek v práci, ve vazbě nejen na Zákoník práce, ale především na Zákon o pedagogických zaměstnanců, a další přidružené právní předpisy. Účastníci obdrží velmi podrobné pracovní materiály, z praktickými ukázkami výpočtů, vnitřních předpisů a doporučených vzorů, ke kterým podá lektor výklad, a to podle poslední právní úpravy.
Smluvní strany pracovněprávních vztahů ve školství
- uzavření pracovního poměru, jmenování a odvolání ředitele školy, pojem závislé práce ve školství, podmínky přijetí zaměstnance na pozici pedagogického pracovníka.
- přesné vymezení druhu práce pedagogických a nepedagogických zaměstnanců
- místo nebo místa výkonu práce
- zvláštní pravidlo při uzavírání pracovních poměrů na dobu určitou u pedagogických zaměstnanců • zajištění jednotného postupu – vnitřní předpis
- stanovení platu podle příslušných právních předpisů – Nařízení vlády 2025, katalog prací, kvalifikační předpoklady, zařazování do platové třídy a platového stupně • Výjimky při uznávání chybějící kvalifikace, a případného platového stupně, výsadní právo ředitele udělovat tyto výjimky • Příklady
Pracovní doba u pedagogických pracovníků
- principy určování pracovní doby – přímá pedagogická činnost, a přípravné práce přímo související s pedagogickou prací • Rozdělení těchto hodin na přímou a práce související s přímou pedagogickou činností, pracovní řád – práce související s přímou pedagogickou činností
- kratší úvazek u pedagoga, asistent pedagoga, a další zvláštní pracovní profese • pomocník pedagoga, psycholog, atd.,
- další dohodnuté práce související s přímou pedagogickou činností
- přítomnost pedagoga na pracovišti a jeho rozvržení pracovní doby • evidence pracovní doby u pedagoga a evidence jeho docházky
- stanovení týdenního rozsahu přímé pedagogické činnosti – formy rovnoměrné, nerovnoměrné a přímé pedagogické činnosti nad stanovený rozsah
- posouzení případného nároku na příplatek za přespočetné hodiny
- školy v přírodě, výlety, lyžařské výcviky, exkurze – pravidla, která musí zaměstnavatel dodržet • předem rozvržená pracovní doba, a doba odpočinku ve smyslu Zákoníku práce • nepřekročitelná doba maximálního počtu hodin v jedné směně
- pojem pracovní cesty a nároky s touto pracovní cestou související
- pracovní pohotovost ve školství • školská zařízení s nepřetržitým provozem, mimoškolní akce • evidence pracovní pohotovosti, nepřetržitý odpočinek mezi směnami a pracovní pohotovost
- práce přesčas • práce v noci • práce o víkendu pedagogického zaměstnance – veřejné školy plat • soukromý sektor školství – mzda • Zásadní rozdíly
- dovolená a její čerpání u pedagogického pracovníka – řada názorných ukázek výpočtů
Další vzdělávání v oblasti školství
- pojem prohlubování kvalifikace formou studia
- pojem zvyšování kvalifikace formou studia
- volno k samostudiu
diskuze • odpovědi na dotazy
DOTAZY na lektora můžete posílat během přednášky přes tlačítko Q&A (otázky a odpovědi).
FAKTURY zasíláme e-mailem v den konání webináře, při prezenční formě je obdržíte v den konání u prezence
Pokyny pro semináře
Přihláška
Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.
Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.
Pokyny pro videosemináře
Objednávka
Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury.
Faktura - daňový doklad
Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce
Informace
Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.
Dotazy
S případnými specifickými dotazy se
můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče
pro daný region -> viz sekce Kontakty
- Datum konání: 17. března 2025, 9.00 - 14.00
- Variabilní symbol: 26447
- Stav: Připravujeme