Powered by Smartsupp

Specifické případové studie v pracovněprávních vztazích u pracovníků ve školství od roku 2025

Určeno pro: personalisty, mzdové účetní, ekonomy, a další vedoucí zaměstnance zabývající se problematikou zaměstnávání pracovníků ve školství.

Cíl semináře: Seznámit účastníky se specifickými postupy uzavírání pracovněprávních vztahů u zaměstnanců ve školství, určováním pracovní doby, dovolené, překážek v práci, ve vazbě nejen na Zákoník práce, ale především na Zákon o pedagogických zaměstnanců, a další přidružené právní předpisy. Účastníci obdrží velmi podrobné pracovní materiály, z praktickými ukázkami výpočtů, vnitřních předpisů a doporučených vzorů, ke kterým podá lektor výklad, a to podle poslední právní úpravy.

Smluvní strany pracovněprávních vztahů ve školství

  • uzavření pracovního poměru, jmenování a odvolání ředitele školy, pojem závislé práce ve školství, podmínky přijetí zaměstnance na pozici pedagogického pracovníka.
  • přesné vymezení druhu práce pedagogických a nepedagogických zaměstnanců
  • místo nebo místa výkonu práce
  • zvláštní pravidlo při uzavírání pracovních poměrů na dobu určitou u pedagogických zaměstnanců • zajištění jednotného postupu – vnitřní předpis
  • stanovení platu podle příslušných právních předpisů – Nařízení vlády 2025, katalog prací, kvalifikační předpoklady, zařazování do platové třídy a platového stupně • Výjimky při uznávání chybějící kvalifikace, a případného platového stupně, výsadní právo ředitele udělovat tyto výjimky • Příklady

Pracovní doba u pedagogických pracovníků

  • principy určování pracovní doby – přímá pedagogická činnost, a přípravné práce přímo související s pedagogickou prací • Rozdělení těchto hodin na přímou a práce související s přímou pedagogickou činností, pracovní řád – práce související s přímou pedagogickou činností
  • kratší úvazek u pedagoga, asistent pedagoga, a další zvláštní pracovní profese • pomocník pedagoga, psycholog, atd.,
  • další dohodnuté práce související s přímou pedagogickou činností
  • přítomnost pedagoga na pracovišti a jeho rozvržení pracovní doby • evidence pracovní doby u pedagoga a evidence jeho docházky
  • stanovení týdenního rozsahu přímé pedagogické činnosti – formy rovnoměrné, nerovnoměrné a přímé pedagogické činnosti nad stanovený rozsah
  • posouzení případného nároku na příplatek za přespočetné hodiny
  • školy v přírodě, výlety, lyžařské výcviky, exkurze – pravidla, která musí zaměstnavatel dodržet • předem rozvržená pracovní doba, a doba odpočinku ve smyslu Zákoníku práce • nepřekročitelná doba maximálního počtu hodin v jedné směně
  • pojem pracovní cesty a nároky s touto pracovní cestou související
  • pracovní pohotovost ve školství • školská zařízení s nepřetržitým provozem, mimoškolní akce • evidence pracovní pohotovosti, nepřetržitý odpočinek mezi směnami a pracovní pohotovost
  • práce přesčas • práce v noci • práce o víkendu pedagogického zaměstnance – veřejné školy plat • soukromý sektor školství – mzda • Zásadní rozdíly
  • dovolená a její čerpání u pedagogického pracovníka – řada názorných ukázek výpočtů

Další vzdělávání v oblasti školství

  • pojem prohlubování kvalifikace formou studia
  • pojem zvyšování kvalifikace formou studia
  • volno k samostudiu
  • diskuze • odpovědi na dotazy

Pokyny pro semináře

Přihláška

Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.

Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.


Pokyny pro videosemináře

Objednávka

Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury. 

Faktura - daňový doklad

Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce

Informace

Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.

Dotazy

S případnými specifickými dotazy se můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče pro daný region -> viz sekce Kontakty

Chcete se zeptat na něco ohledně seminářů?

  • Datum konání: 12. března 2025, 9.00 - 14.00
  • Variabilní symbol: 26446
  • Stav: Připravujeme
Cena: 2 540 Kč Objednat