Vnitřní směrnice a zákon o finanční kontrole v podmínkách roku 2025 • praktická aplikace ve veřejné správě • prezenčně i on-line
Určeno pro: vedoucí orgánů veřejné správy, kteří jsou ze zákona zodpovědní za zavedení všech povinností nastavených zákonem o finanční kontrole, dále pro všechny vedoucí i ostatní pracovníky veřejného sektoru (ÚSC, p. o., o. s. s), pracující na všech úrovních, např. v oblasti zavádění vnitřního kontrolního systému, v oblasti rozhodování o přijetí nebo poskytnutí dotací, v oblasti zajištění systému kontrol žadatelů i příjemců u poskytovaných dotací, v oblasti zajištění systému vnitřních kontrol plnění všech podmínek nastavených poskytovatelem u přijatých dotací, v oblasti kontrol hospodaření zřízených příspěvkových organizací. Přínosný bude také pro auditory nebo jiné osoby zabývajícími se kontrolami v oblasti veřejné správy.
Obsah semináře:
- Legislativní rámec v roce 2025 – zákon 320/2001 Sb. o finanční kontrole, prováděcí vyhláška č.416/2004 Sb., změny u dotací poskytnutých zrušenými Regionálními radami - pro příjemce těchto dotací – oprávnění provádět kontroly, změny v systému promíjení odvodů a sankcí
- Informace o připravovaném zákonu o řízení a kontrole veřejných financí – roce 2027
- Roční zprávy v metodice MFČR • aktuální výklady • vzhledem ke struktuře roční zprávy nutno upravit programy příslušných kontrol
- Informace MFČR a MVČR • metodická pomoc Centrální harmonizační jednotky – aktuální informace jak k provádění řídících kontrol, tak ke správnému vykázání dotací a k jejich kontrole
- Zákon o finanční kontrole • vymezení pojmů • obecná formulace finanční kontroly • cíle finanční kontroly • organizační zajištění finanční kontroly
- Veřejnosprávní kontrola • zákon o kontrole • veřejnosprávní kontrola u žadatelů a příjemců dotace, příspěvků, návratné finanční výpomoci, změny v návaznosti na legislativu • VSK u zřízených p.o.
- Vnitřní kontrolní systém • povinnosti vedoucího orgánu veřejné správy a vedoucích zaměstnanců • předběžná kontrola, průběžná kontrola, následná kontrola • záznam o kontrole • praktický průběh řídící kontroly a nejčastější nedostatky • příklad řídících kontrol u transferů jak z pohledu žadatele a příjemce, tak z pohledu poskytovatele • příklad řídící kontroly u výdajů • příklad řídící kontroly u příjmů
- Systém vnitřních směrnic • příklady obsahu základních směrnic tvořících vnitřní kontrolní systém účetní jednotky
- Změny předpisů, které už vedly k nedávné aktualizaci směrnic
- informace o předpokládaných změnách předpisů, které mohou k aktualizaci vést
- Finanční kontrola ve vazbě na trestní odpovědnost • souhrnné informace o zjištěních uvedených v ročních zprávách a v informacích předaných MFČR
- Nejčastější dotazy • chyby • praktické poznatky a rady k aplikaci zákona o finanční kontrole
- Shrnutí • workshop • závěr
- DOTAZY na lektora můžete zasílat během přednášky přes tlačítko Q&A (otázky a odpovědi)
- FAKTURY zasíláme e-mailem, v den konání webináře, na adresu uvedenou na přihlášce • u prezenčních ji obdržíte v den konání
Pokyny pro semináře
Přihláška
Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.
Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.
Pokyny pro videosemináře
Objednávka
Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury.
Faktura - daňový doklad
Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce
Informace
Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.
Dotazy
S případnými specifickými dotazy se
můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče
pro daný region -> viz sekce Kontakty
- Datum konání: 24. dubna 2025, 9.00 - 14.00
- Variabilní symbol: 26481
- Stav: Připravujeme