Vybraná problematika uplatňování DPH • změny v oblasti DPH v roce 2026
Určeno pro: všechny zájemce o problematiku uplatňování DPH v praxi - finanční účetní, ekonomy a všechny zájemce, kteří se chtějí lépe orientovat v novinkách v této oblasti.
Výklad bude zaměřen na změny, které se promítly do zákona o DPH v roce 2025 a také na změny, které začnou platit v roce 2026. V rámci semináře budou řešeny i odpovědi na časté dotazy z praxe zaměřené na vybrané oblasti uplatňování DPH, které jsou předmětem zájmů plátců i neplátců. Součástí semináře bude tradičně i připomenutí specifických postupů, které se promítají v DAP k DPH v závěru roku 2025, a jejich dopad do roku 2026.
Program semináře:
- Změny v oblasti DPH v roce 2025 – stručný přehled změn pro rok 2025 a 2026 • informace FS ČR • vybrané příspěvky projednané na KV s KDP • změny pro rok 2026
- Nárok na odpočet daně – zkrácení lhůty pro uplatnění odpočtu • limitace nároku na odpočet • nové povinnosti pro dlužníky ve vztahu k odpočtu – praktické příklady
- Oprava základu daně – odlišnosti jednotlivých typů oprav • úprava lhůty u opravy z obchodních důvodů a její dopady do praxe • změny u nedobytných pohledávek
- Změny v oblasti nemovitých věcí od 1. 7. 2025 – změna podmínek pro osvobození od daně a změny u stavebních a montážních prací od 1.7.2025 • vymezení důležitých pojmů (podstatná změna, funkční celek)
- Registrace a zrušení registrace - sledování obratu v roce 2025 v příkladech
- Režim pro malé podniky (SME) – vysvětlení principu • jak funguje a pro koho je určen
- Další změny • ručení za daň nezaplacenou dodavatelem, změny u finančních činností, DUZP u dlouhodobých smluv – doporučení, jak postupovat v praxi roku 2025
- Závěr roku 2025 – sestavení DAP k DPH za poslední zdaňovací období roku 2025 • specifické postupy • dopady do roku 2026
- Dotazy a odpovědi na časté dotazy z praxe – vybrané případy tuzemských a přeshraničních transakcí
- Diskuse • odpovědi na dotazy
Dotazy je možné před termínem konání semináře zasílat na e-mailovou adresu: seminare@anag.cz. Odpovědi na dotazy budou zapracovány do prezentace.
Pokyny pro semináře
Přihláška
Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.
Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.
Pokyny pro videosemináře
Objednávka
Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury.
Faktura - daňový doklad
Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce
Informace
Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.
Dotazy
S případnými specifickými dotazy se
můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče
pro daný region -> viz sekce Kontakty
- Datum konání: 13. listopadu 2025, 9.00 - 14.00
- Variabilní symbol: 26568
- Stav: Zrušeno