Vysílání pracovníků z ČR do členských států EU a EHP • prezenčně i on-line
Určeno pro:personalisty, mzdové účetní, další pracovníky v oblasti HR, finanční manažery, kteří chtějí získat komplexní informaci o povinnostech zaměstnavatelů i zaměstnanců souvisejících s vysíláním zaměstnanců do EU, ale i do třetích států
Cíl semináře: shrnout povinnosti českých zaměstnavatelů při vyslání zaměstnanců na pracovní cesty do EU z pohledu evropského práva, pracovního práva, sociálního zabezpečení a daňového práva a zabránit tak riziku sankcí. U evropských států se zaměříme také na minimální a srovnatelné pracovněprávní podmínky, u všech států na pojištění a zdanění.
Jaké druhy vyslání rozlišujeme
- evropské právo a vyslání
- vyslání na pracovní cestu a vyslání podle evropských předpisů
- vyslání na pracovní cestu a placení sociálního a zdravotního pojištění právo sociálního zabezpečení
- vyslání na pracovní cestu a zdanění v zahraničí (kdy a proč)
Pracovní cesta versus vyslání
- je pracovní cesta vyslání?
- informační povinnost zaměstnavatele podle zákoníku práce při vyslání delším než 4 týdny
- nárok na cestovní náhrady, výše a podmínky
- možnost snížení nároku na zahraniční stravné
- místo výkonu práce v zahraničí
Volný pohyb služeb v rámci EU, limity a povinnosti českého podnikatele
- co je to volný pohyb služeb
- kdy se nejedná o volný pohyb služeb, ale o usazení a související povinnosti
Minimální a srovnatelné pracovní podmínky ve státě vyslání
- informace o povinnosti garantovat minimální pracovní podmínky (co a jak srovnávat)
- povinnost poskytovat minimální odměnu podle předpisů státu vyslání
- doklady, které musí vyslaný pracovník mít s sebou
- řetězení vyslání pracovníků na stejnou pracovní pozici na stejném místě a jeho dopady
- omezení délky vyslání zaměstnanců a aplikace všech lokálních předpisů státu vyslání
- srovnatelné pracovní podmínky ve státě vyslání versus minimální podmínky ve státě vyslání
- vyslání agenturních zaměstnanců a povinnosti agentury práce a uživatele
- přidělení k jinému zaměstnavateli do jiného členského státu versus vyslání agenturou práce ve světle směrnice o vysílání pracovníků
- povinné notifikace vyslání zaměstnanců před zahájením vyslání instituci ve státě, kam zaměstnanec vyslán
- příklady: Slovensko, Rakousko, Francie, Německo atd.,
- sankce za nesplnění notifikačních povinností
Sociální zabezpečení včetně zdravotního pojištění a vyslání
- vyslání
- nesplnění podmínek pro vyslání pro účely sociálního zabezpečení a jeho dopady
- souběžně vykonávaná činnost
- výjimka, rámcová výjimka pro některé situace zahraničních home-office
- formulář A1 (existují výjimky, kdy ho zaměstnanec nepotřebuje)
Stálá provozovna a povinnosti pro vysílající zaměstnavatele
- kdy vzniká českému zaměstnavateli v zahraničí stálá provozovna
- povinnosti českých zaměstnavatelů při vzniku stálé provozovny
- situace, kdy stálá provozovna nevzniká
Zdanění vyslaných zaměstnanců ve státě vyslání
- rozdíly při zdanění daňových rezidentů a nerezidentů při práci mimo ČR
- zdanění v případě vzniku stálé provozovny
- zdanění vyslaných zaměstnanců, pokud stálá provozovna nevznikne
- zrušení povinnosti srážet zálohy na daň z příjmů ze závislé činnosti v ČR
- mezinárodní pronájem pracovní síly a jeho dopady
Související daňové povinnosti v České republice
- podání přiznání k dani z příjmů v České republice (celosvětové příjmy) – zaměstnanci a zaměstnavatel
- zamezení dvojího zdanění včetně dopadů do zdanění českých daňových rezidentů
diskuze a odpovědi na dotazy
DOTAZY na lektora můžete zasílat během přednášky přes tlačítko Q&A (otázky a odpovědi)
FAKTURY zasíláme e-mailem, v den konání webináře, na adresu uvedenou na přihlášce • u prezenčních ji obdržíte v den konání u prezence
Pokyny pro semináře
Přihláška
Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.
Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.
Pokyny pro videosemináře
Objednávka
Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury.
Faktura - daňový doklad
Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce
Informace
Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.
Dotazy
S případnými specifickými dotazy se
můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče
pro daný region -> viz sekce Kontakty
- Datum konání: 23. května 2025, 9.00 - 14.00
- Variabilní symbol: 26468
- Stav: Připravujeme