Powered by Smartsupp

Vysílání pracovníků z ČR do EU a do třetích států – právo, pojištění a daně • prezenčně i on-line

Určeno pro: personalisty, mzdové účetní, další pracovníky v oblasti HR, finanční manažery, kteří chtějí získat komplexní informaci o povinnostech zaměstnavatelů i zaměstnanců souvisejících s vysíláním zaměstnanců do EU, ale i do třetích států

Cíl: upozornit na povinnosti českých zaměstnavatelů při vyslání zaměstnanců do EU z pohledu evropského práva, pracovního práva, sociálního zabezpečení a daňového práva a zabránit tak riziku sankcí. U evropských států se zaměříme také na minimální pracovněprávní podmínky, u všech států na pojištění a zdanění.

Program semináře:

jaké druhy vyslání rozlišujeme

  • evropské právo a vyslání
  • vyslání na pracovní cestu a vyslání podle evropských předpisů
  • vyslání na pracovní cestu a placení sociálního a zdravotního pojištění právo sociálního zabezpečení
  • vyslání na pracovní cestu a zdanění v zahraničí (kdy a proč)

pracovní cesta versus vyslání

  • je pracovní cesta vyslání?
  • nárok na cestovní náhrady
  • možnost snížení nároku na zahraniční stravné
  • místo výkonu práce v zahraničí

volný pohyb služeb v rámci EU, limity a povinnosti českého podnikatele

  • co je to volný pohyb služeb
  • kdy se nejedná volný pohyb služeb, ale o usazení a související povinnosti

minimální a srovnatelné pracovní podmínky ve státě vyslání

  • informace o povinnosti garantovat minimální pracovní podmínky (co a jak srovnávat)
  • povinnost poskytovat minimální odměnu podle předpisů státu vyslání
  • doklady, které musí vyslaný pracovník mít s sebou
  • řetězení vyslání pracovníků na stejnou pracovní pozici na stejném místě a jeho dopady
  • omezení délky vyslání zaměstnanců a aplikace všech lokálních předpisů státu vyslání
  • srovnatelné pracovní podmínky ve státě vyslání versus minimální podmínky ve státě vyslání
  • vyslání agenturních zaměstnanců a povinnosti agentury práce a uživatele
  • přidělení k jinému zaměstnavateli do jiného členského státu versus vyslání agenturou práce ve světle směrnice o vysílání pracovníků
  • povinné hlášení vyslání zaměstnanců před zahájením vyslání

notifikace ve státě vyslání - příklady z jednotlivých států

  • Slovensko, Rakousko, Francie, Německo atd.
  • sankce za nesplnění notifikačních povinností

sociální zabezpečení včetně zdravotního pojištění a vyslání

  • vyslání
  • nesplnění podmínek pro vyslání pro účely sociálního zabezpečení a jeho dopady
  • souběžně vykonávaná činnost
  • výjimka, rámcová výjimka pro některé situace zahraničních home-office
  • formulář A1 (existují výjimky, kdy ho zaměstnanec nepotřebuje)

stálá provozovna a povinnosti pro vysílající zaměstnavatele

  • kdy vzniká českému zaměstnavateli v zahraničí stálá provozovna
  • povinnosti českých zaměstnavatelů při vzniku stálé provozovny
  • situace, kdy stálá provozovna nevzniká

zdanění vyslaných zaměstnanců ve státě vyslání

  • rozdíly při zdanění daňových rezidentů a nerezidentů při práci mimo ČR
  • zdanění v případě vzniku stálé provozovny
  • zdanění vyslaných zaměstnanců, pokud stálá provozovna nevznikne
  • zrušení povinnosti srážet zálohy na daň z příjmů ze závislé činnosti v ČR
  • mezinárodní pronájem pracovní síly a jeho dopady

související daňové povinnosti v České republice

  • podání přiznání k dani z příjmů v České republice (celosvětové příjmy) – zaměstnanci a zaměstnavatel
  • zamezení dvojího zdanění včetně dopadů do zdanění českých daňových rezidentů

diskuze a odpovědi na dotazy

Pokyny pro semináře

Přihláška

Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.

Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.


Pokyny pro videosemináře

Objednávka

Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury. 

Faktura - daňový doklad

Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce

Informace

Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.

Dotazy

S případnými specifickými dotazy se můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče pro daný region -> viz sekce Kontakty -> Péče o zákazníky.Kontakt na technickou podporu k videoseminářům - bursa@anag.cz / tel. +420 585 757 440

Chcete se zeptat na něco ohledně seminářů?

  • Datum konání: 12. dubna 2024, 9.00 - 14.00
  • Variabilní symbol: 21084
  • Stav: Připravujeme
Cena: 2 790 Kč Objednat