Zákoník práce – zásadní změny • flexinovela • konzultační seminář pracovního práva
Určeno pro: personalisty, mzdové účetní a vedoucí zaměstnance zaměstnavatelů působících nejen vpodnikatelské sféře, ale též vrozpočtové či příspěvkové oblasti a další zájemci s minimálně základní orientací v pracovněprávní problematice
V posledním relativně krátkém období procházel zákoník práce řadou významných novelizací, z nichž některé přispěly k prohloubení flexibility pracovněprávních vztahů a některé i ke snížení administrativní náročnosti při zajišťování personálních činností zaměstnavatelem. Z těchto posledních a již účinných novelizací zákoníku práce bude seminář zaměřen na aplikaci v praxi nejfrekventovanějších oblastí, jakými jsou například dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr, dovolená, rozvrhování pracovní doby včetně tzv. „samorozvrhování“ samotným zaměstnancem od 1. 1. 2025 a některé další.
Bezesporu nejvýznamnější novelizací zákoníku práce přinášející zásadní a převratné změny v dosavadní právní úpravě pracovněprávních vztahů je tzv. „flexinovela“. Vzhledem k legislativnímu procesu lze předpokládat její účinnost již od 1.6. 2025. Na zásadní změny je třeba se včas připravit, aby je od účinnosti uvedené novely bylo možno uvést do praxe a řádně aplikovat.
Program semináře:
- možnosti výkonu téhož druhu práce na DPP nebo DPČ po dobu čerpání rodičovské dovolené
- zkušební doba
- pracovní poměr na dobu určitou
- zařazení zaměstnance po návratu z rodičovské dovolené do 2 let věku dítěte na původní práci a pracoviště
- délka a běh výpovědní doby včetně možnosti dohody o jejím prodloužení v průběhu výpovědní doby
- sloučení některých výpovědních důvodů
- odstupné
- snížení věkové hranice mladistvého zaměstnance v některých případech
- pracovní doba a doba nepřetržitého odpočinku
- mzdový a platový výměru
- výplata mzdy nebo platu, popřípadě i v cizí měně
- prodloužení poskytování náhrady za ubytování v zahraničí v případě mateřské nebo rodičovské dovolené
- snížení věkové hranice mladistvých zaměstnanců pod 15 let věku nebo před ukončením jejich povinné školní docházky a zvláštních podmínek jejich zaměstnávání
- pracovní podmínky mladistvých včetně vstupních lékařských prohlídek
- jednorázové náhrady při skončení pracovního poměru z důvodu pracovního úrazu, nemoci z povolání nebo ohrožení touto nemocí
- součinnost odborové organizace k prokázání počtu svých členů v pracovním poměru u zaměstnavatele
- zvýšené povinnosti některých zaměstnanců
- vliv změny týdenní pracovní doby na průměrný výdělek a použití průměrného výdělku po skončení pracovního poměru
- diskuze a odpovědi na dotazy
Pokyny pro semináře
Přihláška
Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.
Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.
Pokyny pro videosemináře
Objednávka
Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury.
Faktura - daňový doklad
Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce
Informace
Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.
Dotazy
S případnými specifickými dotazy se
můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče
pro daný region -> viz sekce Kontakty
- Datum konání: 15. května 2025, 9.00 - 14.00
- Variabilní symbol: 21369
- Stav: Připravujeme