Zaměstnávání cizinců na území ČR dle zákona o pobytu cizinců v roce 2025 • prezenčně i on-line
Určeno pro: personalisty, manažery a podnikové právníky, kteří se zabývají problematikou v oblasti lidských zdrojů a zaměstnávání zaměstnanců ze zahraničí
Cíl: seznámení s nejdůležitějšími změnami v roce 2025, které přinesl zákon Lex Ukrajina VII, prodloužení dočasné ochrany, zaměstnávání osob z vízem strpění a cizinců - žadatelů o udělení dočasné ochrany, získání zvláštního dlouhodobého pobytu držitelem dočasné ochrany. Úskalí právní praxe v řízeních o získání zaměstnaneckých karet. Zaměstnanecká karta a plnění účelu pobytu. Představení základních principů zaměstnávání cizinců na území České republiky včetně rozdílů při zaměstnávání občanů EU (rodinných příslušníků) a cizinců z tzv. třetích států. Vysvětlení problematiky získávání zaměstnaneckých karet, rozdílu duální a neduální zaměstnanecké karty a s tím související výklad o výjimkách a odchylkách od standardních postupů, alternativních pobytových oprávněních pro specifické skupiny cizinců. Posluchači budou dále upozorněni na příslušné povinnosti vůči státním úřadům. Seminář není zaměřen na daňové otázky a obecné otázky sociálního a zdravotního pojištění, včetně některých specifických otázek (odborná způsobilost u lékařských povolání či grantové dohody a další podmínky u výzkumných pracovníků).
Program semináře:
Lex Ukrajina VII. Dočasná ochrana, praktické případy
- pozornost bude věnována právní úpravě institutu dočasné ochrany, prodloužení dočasné ochrany na území ČR v 2025, podmínkám získání zvláštního dlouhodobého pobytu držitelem dočasné ochrany, postupu žadatele k získání zvláštního dlouhodobého pobytu, řízení o zvláštním dlouhodobém pobytu a převzetí rozhodnutí.
Zaměstnávání občanů EU a jejich rodinných příslušníků
- v rámci této části budou posluchači seznámeni se zvláštním postavením občanů EU, EHP a Švýcarska a jejich rodinných příslušníků na území ČR • podrobněji bude rozebrána definice rodinného příslušníka občana EU, s upozorněním na rozdělení rodinných příslušníků občana EU na dvě skupiny s odlišnými právy, povinnosti vůči státním úřadům, včetně možnosti těchto občanů žádat o povolení k přechodnému pobytu
Zaměstnávání cizinců z tzv. třetích států. Vybrané otázky právní praxe v řízeních o vydání zaměstnanecké karty
- hlavní část bude věnována specifikům zaměstnávání cizinců z tzv. třetích států, konkrétně postupu při vyřizování zaměstnaneckých karet a zvláštním právům z nich vyplývajících, včetně postupu při jejich prodlužování a informování Ministerstva vnitra ČR ohledně změny zaměstnavatele, místa a druhu práce • posluchači budou upozorněni na případy, kdy je nutné i nadále vyřizovat povolení k zaměstnání, a na rozdíl mezi duální a neduální zaměstnaneckou kartou včetně výjimek, které zaměstnavatelé mohou využívat u některých skupin cizinců • posluchači budou upozorněni na praktické problémy, které mohou nastat v rámci jednotlivých typů řízení
Zvláštní povolení a procesy
- tato část bude věnována podmínkám žádostí o modrou kartu, kartu vnitropodnikově převáděného zaměstnance, o povolení pro sezónní zaměstnance, proceduře vysílání za účelem zvyšování dovedností a kvalifikace a dále zvláštním vládním programům usnadňujícím řízení ve specifických případech (např. Kvalifikovaný zaměstnanec atd.)
Závěr a diskuze
- posledním bodem semináře je diskuse s účastníky související s přednášenou problematikou • tento bod nicméně bude záviset na zájmu účastníků s tím, že lektor zodpoví případné otázky již v průběhu semináře
DOTAZY na lektora můžete zasílat během přednášky přes tlačítko Q&A (otázky a odpovědi)
FAKTURY zasíláme e-mailem, v den konání webináře, na adresu uvedenou na přihlášce • u prezenčních ji obdržíte v den konání u prezence
Pokyny pro semináře
Přihláška
Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.
Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.
Pokyny pro videosemináře
Objednávka
Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury.
Faktura - daňový doklad
Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce
Informace
Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.
Dotazy
S případnými specifickými dotazy se
můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče
pro daný region -> viz sekce Kontakty
- Datum konání: 28. března 2025, 9.00 - 15.00
- Variabilní symbol: 26452
- Stav: Připravujeme