Zaměstnávání cizinců v ČR včetně občanů Ukrajiny a vysílání pracovníků do zahraničí (ve světle pokynu GFŘ D59) • prezenčně i on-line v Olomouci
Určeno pro: zaměstnavatele, personalisty, mzdové účetní, ale i auditory a daňové poradce
CÍL SEMINÁŘE: Vysvětlit zaměstnávání cizinců ze všech pohledů, jakož i vysílání pracovníků do zahraničí. Budou rozebrány i podmínky při zaměstnávání občanů Ukrajiny pracujících v České republice, kteří přišli v souvislosti s válečným konfliktem a jejich odlišení od občanů Ukrajiny, kteří pobývali a pracovali v České republice již před konfliktem, a to jak z hlediska imigračního a pracovního práva, tak i pojištění a zdanění. Po krátkém shrnutí povinností podle imigračního a pracovního práva budou následovat podrobné informace o pojištění a zdanění zahraničních zaměstnanců především v České republice, ale také při zahraničním home-office, který je čím dál tím aktuálnější. Závěr semináře se bude věnovat vysílání zaměstnanců na pracovní cesty do členských států EU a souvisejícím souvislostem zaměstnavatelů.
OBSAH SEMINÁŘE:
Rozdělení cizinců podle předpisů, které se na ně aplikují
- Pobytová duální a neduální povolení (Schengenské vízum, zaměstnanecká a modrá karta, karta vnitropodnikově převáděného zaměstnance, vládní programy)
- Zaměstnávání občanů Ukrajiny (dočasná ochrana, volný přístup na trh práce/standardní zaměstnanecká karta – rozdíly)
- Povinnosti vůči úřadu práce • povolení k zaměstnání • hlášení a evidence – rozdíly občané EU/EHP/CH a třetí státy
- Pojistné předpisy a daňové předpisy
- Informace týkající se zaměstnávání cizinců v době pandemie
Sociální a zdravotní pojištění • EU, smluvní a nesmluvní státy, účast cizinců na sociálním a zdravotním pojištění v ČR
- Evropská koordinační nařízení
- na které osoby se evropská koordinační nařízení vztahují
- určení, kam platit pojistné v různých situacích
- home office v zahraničí a jeho důsledky pro zaměstnance a zaměstnavatele – povinnost hradit pojištění do zahraničí (nový přístup v EU)
- výjimky z výše uvedených pravidel a možnosti jejich udělení
- postup při žádosti o formulář A1 a povinné náležitosti
- aktuální výklady ČSSZ včetně výkladu k dočasné práci v zahraničí a již vystavené A1 formuláře
- mezinárodní pronájem pracovní síly a smluvní zaměstnavatel
- rodinní příslušníci a pravidla pro určení státu, jehož legislativě podléhají
- nárok na zdravotní péči při výše uvedených situacích
- Smlouvy o sociálním zabezpečení s ostatními státy a pravidla jejich fungování
- Sociální pojištění a zdravotní pojištění občanů Ukrajiny přicházejících do České republiky
- Účast cizinců na zdravotním a nemocenském pojištění v ČR • novela zákona o veřejném zdravotním pojištění a rozšíření okruhu pojištěnců
Daňová problematika • daň z příjmů fyzických osob
- smlouvy o zamezení dvojího zdanění a jejich základní principy
- daňová rezidence fyzických osob a její určení podle nového pokynu GFŘ D-59
- zdanění příjmů zaměstnanců – nerezidentů zaměstnaných českým zaměstnavatelem
- home office v zahraničí a důsledky pro zaměstnance a zaměstnavatele, upřesnění podle pokynu GFŘ D-59
- zdanění příjmů zaměstnanců vyslaných do ČR k českým společnostem
- mezinárodní pronájem pracovní síly nebo služba
- specifické kategorie zaměstnanců • vědci, akademičtí pracovníci, umělci a jejich zdanění
- specifika stanovení základu daně u daňových nerezidentů • příjmy za práci v České republice a v zahraničí
- smlouva o výkonu funkce = jednatel, člen statutárního orgánu (kdy aplikovat srážkovou a kdy zálohovou daň)
- konkrétní příklady zdanění zaměstnanců - zdanění příjmů za práci v ČR a za pracovní cesty v zahraničí u daňových nerezidentů
- stanovení základu daně – progresivní zdanění
- benefity poskytované daňovým rezidentům a nerezidentům a jejich zdanění
- specifická osvobození některých příjmů pro občany Ukrajiny přicházející do České republiky v souvislosti s válečným konfliktem
- položky snižující základ daně u cizinců – daňových nerezidentů, jejich omezení
- nároky na slevy na dani u cizinců - daňových nerezidentů a jejich omezení
- roční vyúčtování a seznam nerezidentů
- roční zúčtování – kdy ano a kdy ne
Vyslání zaměstnanců z ČR
- směrnice o vysílání pracovníků v rámci poskytování služeb č. 96/71 a její praktické dopady na minimální pracovněprávní podmínky (odměna, limity vyslání, další minimální pracovněprávní podmínky, jako je délka dovolené pracovní doby odpočinku atd.)
- vysílání řidičů podle speciální směrnice
- notifikační povinnosti v zahraničí
- cestovní náhrady (povinné srovnání náhrad v ČR a v zahraničí)
- pojištění vyslaného zaměstnance z ČR do zahraničí
- zdanění vyslaného zaměstnance z ČR do zahraničí
- zrušení záloh na daň v ČR (kdy automaticky, kdy na žádost)
- povinnosti zaměstnanců, kteří jsou českými daňovými rezidenty
- zamezení dvojího zdanění u českých daňových rezidentů • povinnost podání přiznání k dani z příjmů • dopady progresivního zdanění
- DOTAZY na lektora můžete poslílat během přednášky přes tlačítko Q&A (otázky a odpovědi).
- FAKTURY zasíláme e-mailem v den konání webináře, při prezenční formě je obdržíte v den konání u prezence
Pokyny pro semináře
Přihláška
Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.
Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.
Pokyny pro videosemináře
Objednávka
Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury.
Faktura - daňový doklad
Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce
Informace
Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.
Dotazy
S případnými specifickými dotazy se můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče pro daný region -> viz sekce Kontakty -> Péče o zákazníky.Kontakt na technickou podporu k videoseminářům - bursa@anag.cz / tel. +420 585 757 440
- Datum konání: 25. května 2023, 9.00 - 15.00
- Variabilní symbol: 24911
- Stav: Připravujeme