Powered by Smartsupp

Zaměstnávání malého rozsahu • DPP a DPČ v roce 2024 po novele zákoníku práce

Určeno pro: mzdové účetní, personalisty, vedoucí pracovníky, a všechny zájemce, kteří chtějí získat přehled o všech změnách v této oblasti

Obsah semináře:

  • Právní úprava dohod o provedení práce
  • Náležitosti dohody o provedení práce a dohody o pracovní činnosti
  • Odměnu lze sjednat i v jiné smlouvě – judikát Nejvyššího soudu z r. 2020
  • Objem výkonu práce u DPČ lze sjednat i neurčitě (maximálně, nejvýše) – judikát Nejvyššího soudu z r. 2020 a problémy s tím spojené
  • Vstupní lékařské prohlídky u DPP a DPČ, periodické a mimořádné prohlídky u DPP a DPČ
  • Doba určitá a neurčitá u DPP a DPČ, prodlužování dohod
  • Skončení DPP a DPČ
  • Délka směny
  • Odpovědnost zaměstnance v rámci DPP a DPČ
  • Právní úprava pro pracovní poměr a výjimky, od nichž je možné se odchýlit u DPP a DPČ
  • Zápočtový list u DPP a DPČ
  • Výpočet čistého průměrného výdělku u DPČ a DPP
  • Zdanění příjmů na základě DPP a DPČ
  • Vznik účasti na zdravotním pojištění u DPP a DPČ, oznamování nástupu do zaměstnání a ukončení zaměstnání
  • Zvláštnosti u DPČ z hlediska zdravotního pojištění – povinnost respektovat minimální vyměřovací základ
  • Kdy neplatí minimální vyměřovací základ: u pojištěnců státu, při souběhu dvou a více zaměstnání, při souběhu zaměstnání a podnikání - hlavní činnost
  • Vznik účasti na nemocenském pojištění u DPP a DPČ • vznik a zánik účasti na pojistném • pravděpodobný příjem u ZMR a DPP
  • Příjem zúčtovaný po ukončení DPP a DPČ
  • Odvod pojistného na zdravotní pojištění a sociální zabezpečení

Zaměstnání malého rozsahu • § 7 zákona č. 187/2006 Sb.

  • Podmínky ZMR • ohlašovací povinnosti vůči OSSZ • účast na NP a odvod pojistného
  • ZMR u dohody o pracovní činnosti
  • ZMR u pracovního poměru
  • ZMR u jiných „zaměstnanců“, například členů statutárních orgánů, jednatelů
  • Dávky nemocenského pojištění u ZMR
  • Rozhodné období u ZMR
  • Změna druhu pojistného vztahu – § 10 zák. č. 187/2006 Sb. (kdy se ZMR mění na tzv. ostatní zaměstnání nebo naopak) a dopad na rozhodné období
  • Souběh více ZMR v jednom měsíci postupně za sebou
  • Souběh více ZMR plynoucích vedle sebe v jednom měsíci
  • DPP do 30.6.2024 a od 1.7.2024

  • Nárok na cestovní náhrady u DPP a DPČ – podmínky
  • Odměňování zaměstnanců v rámci DPP a DPČ – minimální mzda
  • Obecná odpovědnost zaměstnance za škodu u DPP a DPČ
  • Odvod zákonného pojištění a nároky na odškodnění u DPP a DPČ

Změny v zákoníku práce týkající se dohod o pracích konaných mimo PP

  • Harmonogramy směn
  • Formy seznámení s harmonogramem směn
  • Informační povinnost vůči dohodářům - § 77a ZP
  • Přípustný objem výkonu práce u DPP a DPČ
  • Směna • pracovní doba • přestávka na oddech • doba odpočinku
  • Překážky v práci u dohod o pracích mimo pracovní poměr
  • Nárok na dovolenou u dohod
  • Příplatkové odměny u dohod
  • Náhrada nákladů při výkonu práce na dálku
  • Práce na dálku (§ 317)
  • diskuze • odpovědi na dotazy

Pokyny pro semináře

Přihláška

Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.

Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.


Pokyny pro videosemináře

Objednávka

Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury. 

Faktura - daňový doklad

Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce

Informace

Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.

Dotazy

S případnými specifickými dotazy se můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče pro daný region -> viz sekce Kontakty -> Péče o zákazníky.Kontakt na technickou podporu k videoseminářům - bursa@anag.cz / tel. +420 585 757 440

Chcete se zeptat na něco ohledně seminářů?

  • Datum konání: 22. dubna 2024, 9.00 - 14.00
  • Variabilní symbol: 26190
  • Stav: Připravujeme
Cena: 2 590 Kč Objednat