Změny ve mzdové účtárně a personální oblasti od 1.1.2025 • prezenčně i on-line
Určeno pro: mzdové účetní, personalisty a ostatní zaměstnance, kteří chtějí získat ucelený přehled o změnách od 1. 1. 2025
Program semináře:
změny v pracovněprávní oblasti
- tzv. flexinovela zákoníku práce – zákon č. 230/2024 Sb.
- samorozvrhování pracovní doby
- minimální mzda a její nová koncepce
- zrušení nejnižších úrovní zaručené mzdy
- 4 nejnižší úrovně platu – nová koncepce
- další změny týkající se platu
- změna - ochrana průměrného výdělku
- dovolená - zrušena povinnost vytvářet plány dovolených
- návrh změn v zákoníku práce od 1. 1. 2025 • zkušební doba • výpovědní doba, a další navržené změny
- změny v zákoně o zaměstnanosti od 1. 7. 2024
- některé oznamovací povinnosti se nově hlásí inspektorátu práce
změny v zákoně o daních z příjmů
- použití srážkové daně u DPP do 10 999 Kč
- použití srážkové daně u ostatních příjmů dle § 6 ZDP do výše 4 499 Kč
- další změny v ZDP u fyzických osob
- správné postupy při poskytování příspěvku na stravování v roce 2025
- potvrzení o zdanitelných příjmech – účel potvrzení
změny v nemocenském pojištění a sociálním zabezpečení
- změny v zákoně č. 187/2006 Sb.
- nové rozhodné příjmy pro vznik účasti na NP
- DPP od 1. 1. 2025
- režim oznámené dohody
- záměr uplatňovat režim oznámené dohody
- výkaz zúčtované odměny u DPP
- ukončení režimu oznámené dohody
- DPP neoznámené (nejsou v prvním pořadí)
- protinávrh již schválené úpravy
- nové redukční hranice pro rok 2025
- maximální vyměřovací základ v roce 2025
- další parametrické změny týkajíc se OSVČ
- dobrovolná účast na důchodovém pojištění
- návrh změn v zákoně č. 187/2006 Sb.
- elektronizace dávek nemocenského pojištění
- vztah lékař x pacient
- nárok na ošetřovné i u ZMR a DPP a OSVČ
- zrušení pojmu „domácký zaměstnanec“
- zrušení některých podmínek pro vznik nároku na dlouhodobé ošetřovné
změny ve zdravotním pojištění od 1. 1. 2025
- změny v oznamovacích lhůtách vzniku účasti na pojištění u DPP a DPČ
- odpočet u poživatelů invalidních důchodů v roce 2025 a podmínky pro uplatnění
- minimální vyměřovací základ
- odvod pojistného u OSVČ, OBZP, pojištěnci státu
- řešení odvodu zdr. pojištění u DPP a DPČ v roce 2025
změny v oblasti srážek ze mzdy
- změny v občanském soudním řádu od 1. 10. 2024
- paušální náhrada nákladů při exekuci
- výše paušální náhrady dle vyhlášky 517/2021 Sb., podmínky pro uplatnění
- příklady na výpočet paušální náhrady, promlčení nároku na paušální náhradu
- povinnosti zaměstnavatelů v rámci součinnosti – změna v § 34 zákona č. 120/2001 Sb., exekuční řád
- parametrické změny v oblasti srážek ze mzdy v roce 2025
- vyživovaná osoba a její prokazování pro účely srážek ze mzdy
- posuzování vyživovaných dětí v souvislosti se srážkami ze mzdy včetně insolvenční srážky
- roční zúčtování ve vztahu k exekuci na mzdu a při insolvenční srážce
- změny insolvenčního zákona od 1. 10. 2024 z pohledu zaměstnavatele
další změny k datu konání semináře
- vyhláška o cestovních náhradách v roce 2025
- průměrná mzda pro účely zaměstnanosti a 4% podíl ZPS
- odškodňování bolesti – vyhláška č. 276/2015 Sb. – výše hodnoty bolestného bodu v roce 2025
diskuze a odpovědi na dotazy
DOTAZY na lektora můžete posílat během přednášky přes tlačítko Q&A (otázky a odpovědi).
FAKTURY zasíláme e-mailem v den konání webináře, při prezenční formě je obdržíte v den konání u prezence
Pokyny pro semináře
Přihláška
Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.
Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.
Pokyny pro videosemináře
Objednávka
Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury.
Faktura - daňový doklad
Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce
Informace
Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.
Dotazy
S případnými specifickými dotazy se
můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče
pro daný region -> viz sekce Kontakty
- Datum konání: 5. prosince 2024, 9.00 - 14.00
- Variabilní symbol: 26352
- Stav: Připravujeme