Ekonomika evropských profesionálních fotbalových klubů a soutěží
Autor: Jan Šíma
- Kód produktu: 60847
- Nakladatelství: Ekopress
- Počet stran: 160
- Vazba: brož., 16,5 x 24 cm
- ISBN: 978-80-87865-58-3
- Datum vydání: červen 2020
- Běžná cena s DPH: 280 Kč
- Zvýhodnění on-line: 50%
- Ušetříte: -140 Kč
- Vaše cena s DPH: 140 Kč
Profesionální fotbal ještě nikdy nebyl tak globálním fenoménem jako dnes. Ve světě prakticky zcela propojeném digitální infrastrukturou ztrácejí význam hranice států i vzdálenosti mezi kluby a jejich publikem. Fotbaloví fanoušci mohou díky televizním či internetovým přenosům sledovat všechna soutěžní utkání svých oblíbených týmů bez ohledu na to, že se odehrávají tisíce kilometrů daleko, třeba i na jiném kontinentu. Kromě toho s nimi kluby sdílejí další informace na svých webových stránkách či profilech na sociálních sítích. Kniha renomovaného autora přináší čtenáři komplexní pohled na ekonomiku profesionálních evropských fotbalových klubů a soutěží. Autor pracuje s množstvím pramenů, od předchozích tematicky obdobných studií až po statistické publikace Evropské fotbalové asociace UEFA. Podrobně a v historických souvislostech rozebírá strukturu příjmů fotbalových klubů, v níž hrají stále větší roli sponzorské platby či podíl z vysílacích práv. To koresponduje s výše zmíněnou orientací na fanoušky z celého světa. Kniha je určena nejen odborníkům věnujícím se dané problematice, ale i manažerům a podnikatelům, kteří se chtějí seznámit s širokým potenciálem byznysu fotbalového prostředí. V neposlední řadě přináší nové informace širší skupině lidí zajímajících se o fotbal. Je zároveň učebnicí pro studenty managementu sportu a dalších oborů na vysokých školách sportovního zaměření.