Hospodaření příspěvkových organizací • základní informace o právních předpisech • prezenčně i on-line
Určeno pro: ředitele p.o., vedoucí pracovníky, manažery, auditory, daňové poradce, osoby provádějících veřejnosprávní kontroly
Program semináře:Pro správné zachycení operací v účetních knihách příspěvkových organizací, pro inventarizaci majetku a závazků, pro sestavení účetní závěrky a pro odesílání správných informací do centrálního úložiště dat na MFČR. Malá rozpočtová pravidla pro p.o. zřízená ÚSC– zřizovací listiny, formy hospodaření s majetkem svého zřizovatele a způsoby jeho zachycení v účetní evidenci p.o., vzájemné finanční vztahy zřizovatele a p.o., tvorba a čerpání peněžních fondů, odvody zřizovateli, porušení rozpočtové kázně. Velká rozpočtová pravidla pro všechny p.o., které jsou příjemci dotací. Technická vyhláška, konsolidační vyhláška, vyhláška o schvalování účetních závěrek, jak postupovat v případě neschválení účetní závěrky, rozdělení zisku. Zákon o finanční kontrole a prováděcí vyhláška k němu, část první - veřejnosprávní kontroly zřizovatele, část druhá - vnitřní kontrolní systém, příprava podkladů ke kontrolám, oprávnění a odpovědnost za obsah účetních zápisů, za kontrolu shody plnění se smluvními podmínkami, připojování podpisových záznamů k účetním podkladům. Kdy z účetního záznamu účetní zápis.
Právní postavení p.o. jako příjemce dotace, plnění podmínek poskytovatele, kdo má právo kontrolovat plnění podmínek, kdy vratka dotace, kdy porušení rozpočtové kázně a jaká oprávnění má příjemce dotace
Schvalování rozpočtů PO, metodika MF ČR, kompetence ke změnám schválených údajů – určuje zřizovatel. Nové povinnosti zřizovatele, nové povinnosti PO.
Zdroje financování provozu škol. Školský zákon – školy a školská zařízení, právní postavení škol, organizace škol, učebnice, školní potřeby, školské služby – ubytování a stravování, úplaty za činnost. Školský rejstřík. Financování škol ze státního rozpočtu.
Základní informace o daňových zákonech (zákon o daních z příjmů, o DPH) - specifika pro příspěvkové organizace.
Právní předpisy platné pro účtování příspěvkových organizací
- Zákon o účetnictví, prováděcí výhláška k zákonu o účetnictví pro vybrané účetní jednotky, tj. i pro p.o., české účetní standardy č. 701 až 710
- Informace o zásadních rozdílech v účetních metodách platných pro p.o., pro podnikatelské subjekty a pro nestátní neziskové organizace.
- Aplikace zákona o účetnictví – vedení účetnictví p.o. ve zjednodušeném a plném rozsahu • kategorizace účetních jednotek • definice účetní závěrky a její obsah pro p.o. • zveřejňování závěrek v obr. Metodika účetnictví – účetní záznamy • účetní zápisy, průkaznost • Formy účetních záznamů, formy podpisových záznamů • opravy chyb • storna dokladů • archivace • úloha inventarizace
- Aplikace metod uvedených v prováděcí vyhlášce a v ČÚS.
- Struktura aktiv • pasiv • nákladů a výnosů • bilanční kontinuita • zachycení hospodářského výsledku • struktura vlastních zdrojů.
- Základy účtování o nabytí a pozbytí majetku (včetně dopadů do investičního fondu u p.o.), jeho oceňování, přeceňování a evidence, opravné položky • Specifika pro majetek ve vlastnictví zřizovatele
- Dohadné položky • časové rozlišení • rezervy • podrozvahová evidence
- Pohledávky v účetnictví • opravné položky účetní a daňové • specifika pro p.o. • časté chyby
- Systém tvorby a čerpání peněžních fondů.
- Základy účtování o transferech.
- Hlavní a hospodářská činnost • oddělené účtování • daňové dopady
- Účtování o příspěvcích zřizovatele na provoz i na pořízení investic po novelách účetních předpisů zejména ČÚS 703, 704 a 709 - metodika MFČR.
- Aplikace ČÚS č. 708 – účetní odpisy majetku, doba odepisování u PO, zbytková hodnota a časové rozlišování investičních transferů, úloha zřizovatele.
- Schvalování účetní závěrky, jak postupovat v případech zjištěných významných chyb závěrek • Pojmy účetní HV x zlepšený HV, rozdělení zisku.
Stručná informace o připravovaných významných změnách předpisů
- Nový zákon o účetnictví a změny související legislativy
- Zákon o finanční kontrole, který má být nahrazen zákonem o kontrole veřejných financí
- Změny daňových zákonů
- diskuze a odpovědi na otázky
- DOTAZY na lektora můžete zasílat během přednášky přes tlačítko Q&A (otázky a odpovědi)
- FAKTURY zasíláme e-mailem, v den konání webináře, na adresu uvedenou na přihlášce • u prezenčních ji obdržíte v den konání u prezence
Pokyny pro semináře
Přihláška
Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané semináře provádějte až na základě faktury - daňového dokladu, který obdržíte na semináři nebo zaslaného po konání semináře na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Variabilním symbolem bude číslo zaslané faktury. V případě potřeby si vyžádejte zálohovou fakturu. Platbu v hotovosti uveďte do Poznámky.
Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.
Pokyny pro videosemináře
Objednávka
Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.
Úhrada
Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury.
Faktura - daňový doklad
Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce
Informace
Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.
Dotazy
S případnými specifickými dotazy se můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče pro daný region -> viz sekce Kontakty -> Péče o zákazníky.Kontakt na technickou podporu k videoseminářům - bursa@anag.cz / tel. +420 585 757 440
- Datum konání: 5. června 2024, 9.00 - 14.00
- Variabilní symbol: 26243
- Stav: Připravujeme