EGO versus EQ - Osm pastí emocionální inteligence a jak se s nimi vyrovnávají manažeři

Autor: Jen Shirkani

  • Kód produktu: 68470
  • Nakladatelství: Management Press
  • Počet stran: 200
  • Vazba: brož., 16x23 cm
  • ISBN: 978-80-7261-275-8
  • Datum vydání: prosinec 2014
  • Běžná cena s DPH: 349 Kč
  • Sleva: 10%
  • Ušetříte: 35 Kč
  • Vaše cena s DPH: 314 Kč
ks
    Sleva
    V prodeji
Autorka, specialistka v oboru emocionální inteligence, na základě mnohaleté zkušenosti konzultantky, lektorky a koučky předkládá praxí ověřené strategie umožňující vyhnout se nástrahám neúměrného prosazování vlastních osobnostních charakteristik, které manažerům ukládá jejich ego. Autorka výstižně, s mimořádnou invencí a humorem popisuje osm nástrah, s nimiž se manažeři potýkají, včetně možností, jak se s nimi vyrovnat. Skvěle spojuje teorii se svými zkušenostmi a předkládá postupy, jež umožní lídrům identifikovat nejčastější příčiny jejich neefektivního chování, i cenné rady, jak toto chování změnit. Překlad z angličtiny Aleš Lisa. Udržet se na samém vrcholu organizace není snadné – počty těch, jimž se to podařilo, jsou toho důkazem. Vrcholoví manažeři se často musí vyrovnat s mnoha vlivy, které s sebou svět byznysu přináší - s působením tržních sil na straně jedné či s preferencemi a vkusem zákazníků na straně druhé; musí často čelit snahám o skoupení většinového podílu ve firmě či dokonce jejímu nepřátelskému převzetí. Některým manažerům se však i přes to všechno podaří setrvat na samém vrcholu a uspět. Tento fakt nelze vysvětlit pouze pozitivním působením vnějších faktorů nebo tím, že měli výjimečné štěstí. Úspěšní lídři umějí nastolit a udržovat rovnováhu mezi svým egem a svou emocionální inteligencí (EQ). Jsou zkrátka vnímaví k emocionálnímu kontextu podnikatelských aktivit, dokáží tento kontext brát v úvahu a v souladu s ním adekvátně reagovat. Pasti či nástrahy, jež nám chystá naše ego, představují chyby, jichž se může dopustit kdokoli z nás. Ignorujeme zpětnou vazbu, jež se nám nezamlouvá, ztrácíme kontakt s lidmi v první linii, jsme přesvědčeni, že naše odborné znalosti jsou vším a ospravedlňují nedostatečnou schopnost vést a motivovat druhé, jsme vůči podřízeným arogantní a necitliví – to jsou jen některé z osmi pastí, popsaných v této knize, kam nás nepřiměřeně přebujelé ego může dovést a polapit nás do spárů a osidel působících ve světě byznysu a výše postavených manažerů, znamenajících však často strmý pád přinejmenším na nižší pracovní pozici. Tím, co nám může pomoci, abychom se takových hrubých chyb nedopouštěli, je rozvinutá emocionální inteligence. Autorka, specialistka v oboru emocionální inteligence, na základě mnohaleté zkušenosti konzultantky, lektorky a koučky předkládá praxí ověřené strategie umožňující vyhnout se nástrahám neúměrného prosazování vlastních osobnostních charakteristik, které manažerům ukládá jejich ego. Výstižně, s mimořádnou invencí a humorem popisuje osm pastí, s nimiž se manažeři potýkají, včetně možností, jak se s nimi vyrovnat a jak překonat svá „slepá místa“. Skvěle spojuje teorii se svými zkušenostmi a předkládá postupy, jež umožní lídrům identifikovat nejčastější příčiny jejich neefektivního chování, i cenné rady, jak toto chování změnit. Kniha EGO versus EQ. Osm pastí emocionální inteligence a jak se s nimi vyrovnávají manažeři, obohacená četnými, často humornými příběhy z autorčiny bohaté praxe, přináší poznatky o „nášlapných minách“ nastražených vaším egem, jimž byste se měli vyhnout, a o postupech založených na využití emocionální inteligence, jež vám mohou pomoci „přenastavit se“ tak, abyste byli jako lídři úspěšní – protože cílem mnoha z nás (manažerů nejrůznějších typů organizací, majitelů firem, politických lídrů) není dostat se na vrchol, ale udržet se na něm. Jennifer Shirkani, která se profesně věnuje koučování vedoucích pracovníků, se narodila a vyrůstala v jižní Kalifornii. Získala magisterský titul v oboru vedení lidí v organizacích. Je zakladatelkou a ředitelkou společnosti Penumbra Group. Již více než dvacet let spolupracuje s předními světovými společnostmi z Fortune 500 i četnými rodinnými firmami, jejichž lídrům pomáhá využít potenciálu emocionální inteligence.

Chcete se na něco zeptat?