Jak se snadno učit a více si pamatovat - Techniky, cvičení, výsledky

Autor: Hans-Christian Kossak

  • Kód produktu: 89055
  • Nakladatelství: Grada Publishing
  • Počet stran: 224
  • Vazba: brož., 14x21 cm
  • ISBN: 978-80-247-4009-6
  • Datum vydání: únor 2012
  • Vaše cena s DPH: 269 Kč
ks
    V prodeji

Chtěli byste se snadněji učit, více si pamatovat a nebát se zkoušek? Pomůže vám tato knížka! Najdete v ní řadu ojedinělých a zároveň osvědčených metod, tipů a triků, jak se učit efektivně a s lepšími výsledky. Dozvíte se, jaké existují techniky pro lepší učení a zapamatování, jak si učení zorganizovat a rozložit pracovní výkon či jak zvýšit pracovní motivaci. Seznámíte se s cvičeními pro autohypnózu a mentální trénink, zjistíte, jak se lépe koncentrovat díky propojení duševních a tělesných funkcí nebo proč je důležité rozlišovat mezi prací a zábavou. V neposlední řadě získáte speciální rady pro přípravu na zkouškové období a den, kdy zkoušku podstupujete. Mnoho lidí si učení a zkoušky spojuje s bušením srdce, pocity strachu a paniky. Už nemusíte patřit mezi ně! Tato kniha vám poradí, jak získat kontrolu nad svými pracovními a učebními návyky a jak se dále motivovat na cestě za novými vědomostmi. Je kurzem sebeorganizace, jenž vám pomůže učit se snadněji, efektivněji

a bez zbytečných stresů. Je určena lidem jakéhokoli věku: od studentů všech úrovní škol až po dospělé, kteří se chtějí naučit něco nového nebo si potřebují zvýšit kvalifikaci.


OBSAH:



O autorovi 9

Z dopisů čtenářů 10

Předmluva 11

Poděkování 12

Úvod 13

Obecná poznámka 13

Jak s knihou pracovat 14

ČÁST PRVNÍ

1. Úvod ke zkvalitnění studia prostřednictvím hypnózy 19

1.1 Existují kouzelné formulky, které učení ulehčí? 19

1.2 Hypnózou k lepšímu výkonu i studijním výsledkům 22

1.3 Čeho se má a může hypnózou dosáhnout během učení, před zkouškou a při ní 25

ČÁST DRUHÁ

2. Základy učení a duševní práce 29

2.1 Dovolte, abych vám představil mozek!30

3. Základní principy 34

3.1 Zpevněním k lepším výkonům 34

3.2 Přestaňte se učení vyhýbat 37

4. Pracoviště 41

4.1 Rozlišování na pracovišti usnadňuje učení 41

4.2 Ergonomie u pracovního stolu, jenž stojí na počátku vaší kariéry 43

4.3 Knihovna - místo, kde se nám dobře a někdy dokonce i lépe učí 45

5. Člověk jako jednota duše a těla 48

5.1 Myšlenky jsou jen částí celku - učení s jednotou duše a těla 48

5.2 Myšlení je pohybem hmoty aneb správná výživa 53

5.3 Ranní ptáče dál doskáče? Výkonnost v průběhu dne 59

5.4 Jak se učit - samostatně nebo ve skupině? 64

6. Sbírání, procházení, uspořádání, opravy 71

6.1 Pracoviště a jeho pořadače - seznámení s pořádkem 71

6.2 Sběr materiálu a jeho utřídění (opravdu to jde i bez nervů!) 73

6.3 Rozvržení 76

7. Počítač - náš velký pomocník 80

7.1 Možnosti multimediální techniky - učení na počítači, odpočinek s počítačem a hudbou 80

7.2 Praktické tipy pro práci s počítačem 83

7.3 Závěrečná kontrola před předposledním výtiskem - generální zkouška 93

ČÁST TŘETÍ

8. Metody a techniky pro snazší učení a zapamatování 97

8.1 Pracovní plán - chvála lístečkům! 98

8.2 Optimalizace učebního procesu - je třeba nastartovat vnitřní motor a pečovat o něj 101

8.3 Učební porce - rozdělení uložené práce 103

8.4 Správné umístění učiva - drobný a přitom účinný trik 105

8.5 Učební brzdy - podobnost a jiné překážky 106

8.6 Učení, zapomínání, plató efekt a rozložené učení 109

8.7 Přestávky - milované i obávané 112

8.8 Konec dobrý, všechno dobré - pozitivní zakončení 120

8.9 Ukončení pracovního dne - závěrečné rituály 121

8.10 Příprava dalšího učebního úseku 123

9. O zraku, sluchu a chápání 124

9.1 Vstupní kanály - k mozku vede mnoho cest 124

9.2 Vidět a rozumět - uvolnění pro oči 131

9.3 SQ3R - zázračná formule pana Robinsona 133

9.4 Kartotéka slovíček - záruka úspěchu 140

9.5 Poslech přednášky - nuda, nebo aktivní spolupráce? 143

10. Průběžný výsledek 145

10.1 O správném pořadí 145

10.2 Krátké shrnutí hlavních bodů 146

ČÁST ČTVRTÁ

11. Cvičení k autohypnóze a mentálnímu tréninku - metody na zlepšení paměti a zvýšení motivace 147

11.1 Jak funguje hypnóza? 148

11.2 Autohypnóza - navození a uklidňující obraz 151

11.3 Předučební příprava s autohypnózou 156

11.4 Jak správně zacházet s duševními obrazy 157

11.5 Blesková hypnóza - rychleji to opravdu nejde 159

12. Cvičení k optimalizaci práce 161

12.1 Mentální cvičení - uzel na kapesníku funguje! 161

12.2 Přesnost a čas k uložení do paměti 162

12.3 Spěchej pomalu - o správném vybavení naučeného 163

12.4 Mentální trénink - pro fyzický výcvik a etudy 165

12.5 Hledaný obraz k "pracovnímu zadání" - všechno má strukturu 168

12.6 Časová imaginace - vnímání času je subjektivní 170

12.7 Autohypnózou ke kvalitnějšímu čtení 172

13. Posílení sebedůvěry a motivace k práci 174

13.1 Pokud ti chybí snaha, dopřej si pocit úspěchu! 174

13.2 Sebenaplňující se proroctví - proč koně umí počítat a banky krachují 176

13.3 Aktivita vzniká v hlavě - podpora pracovní motivace 177

13.4 Obrazy důvěry - jistota vzniká v hlavě 180

13.5 Duševní hygiena - usínání s počítáním oveček? 181

14. Odstranění překážek 184

14.1 Stop technika - rozběhnuté myšlenky je třeba zastavit 184

14.2 Negativní obrazy - o žádném ruském medvědovi 186

14.3 Jak se zbavit myšlenkového odpadu 188

14.4 Pozitivní obrazy - úspěšný člověk 189

ČÁST PÁTÁ

15. Doporučení pro předzkouškovou přípravu a den zkoušky 193

15.1 Několik týdnů před zkouškou - rozplánování až do dne D 193

15.2 Uč se bez útrap - dny pro strýčka příhodu 197

15.3 Týdenní a denní plánování 198

15.4 Co by bylo, kdyby...? 199

15.5 Den před zkouškou 200

15.6 Den zkoušky 202

15.7 Nádherný den poté 203

PŘÍLOHY

Příloha A Dotazník k opakované kontrole 205

Příloha B Shrnutí nejdůležitějších bodů 208

Příloha C Metoda SQ3R 210

Příloha D 211

Příloha E 212

Použitá literatura 213

Chcete se na něco zeptat?