Pět pohledů na nadání

Autor: Jana Marie Havigerová

  • Kód produktu: 89199
  • Nakladatelství: Grada Publishing
  • Počet stran: 144
  • Vazba: brož., 14x21 cm
  • ISBN: 978-80-247-3857-4
  • Datum vydání: srpen 2012
  • Běžná cena s DPH: 69 Kč
  • Sleva: 10%
  • Ušetříte: 7 Kč
  • Vaše cena s DPH: 62 Kč
ks
    Sleva
    V prodeji

Publikace nabízí informace o vztahu mezi nadáním a mozkem, uvádí aktuální výzkumy rodových rozdílů a návody, jak poznat a rozvíjet rozumové nadání či jak se pozná škola pro nadané. Popsány jsou vůdčí teorie současné psychologie nadání včetně teorie mnohočetné inteligence Howarda Gardnera a koncepce úspěšné inteligence Roberta Sternberga.



OBSAH:



PŘEDMLUVA

1. Nadání z pohledu teorie

1.1 Implicitní teorie nadání

1.2 Definice nadání

1.3 Stupně nadání

1.4 Klasifikace nadání

1.4.1 Sternbergova typologie

1.4.2 Gardnerova typologie

1.4.3 Typologie De Haana a Havirghursta

1.5 Vnitřní a vnější podmínky nadání

2. NADÁNÍ A POHLED Z NITRA LBI

2.1 Nadání a mozek

2.1.1 Vztah mezi vahou mozku a nadáním

2.1.2 Nadání a vývoj mozku

2.1.3 Nadání a hemisféry

2.1.4 Propojení hemisfér

2.1.5 Elektrická aktivita mozku

2.1.6 Denní snění

2.1.7 Polospánek

2.1.8 Spánek

3. NADÁNÍ Z POHLEDU RODU

3.1.1 Mužský a ženský mozek

3.1.2 Různé strategie využívání mozku

3.1.3 Rychlost a práce v časovém stresu

3.1.4 Jazyk a řeč

3.1.5 Emocionalita

3.1.6 Rodové rozdíly a sluch

3.1.7 Pozice v sociální skupině

3.1.8 Rodové stereotypy

3.1.9 Škola z hlediska genderu

3.1.10 Zásady rodově pozitivní výuky

4. NADÁNÍ Z POHLEDU VZDĚLAVATELE

4.1 Mýty a předsudky o nadaných

4.2 Bystré versus mimořádně nadané dítě

4.3 Obecné charakteristiky nadání

4.4 Jazykově nadané dítě

4.4.1 Jak podporovat jazykovou inteligenci a rozvíjet jazykové nadání?

4.5 Matematicky nadané dítě

4.5.1 Jak podporovat matematicko-logickou inteligenci?

4.6 Přírodovědně nadané dítě

4.6.1 Jak podporovat přírodovědnou inteligenci?

5. NADÁNÍ Z POHLEDU SOUPUTNÍKA

5.1 Deklarace práv nadaného dítěte ve vzdělávání

5.2 První kroky

5.2.1 Vztyčte mety

5.2.2 Myslete v souvislostech

5.2.3 Oceňujte rozmanitost

5.2.4 Důvěřujte druhým

5.2.5 Myslete pozitivně

5.2.6 Ujasněte si, co to znamená pro vás

5.3 Obecné principy práce s mimořádně nadanými

5.4 Jak utopit talent aneb Čeho se vyvarovat?

5.5 Jak se pozná škola vhodná pro nadané?

ZÁVĚR

LITERATURA

SUMMARY

REJSTŘÍK POJMŮ

Chcete se na něco zeptat?