Dlouhodobý majetek v účetnictví ÚSC a p.o. v roce 2021 • spojené daňové povinnosti

Určeno pro: účetní ÚSC a příspěvkových organizací

  • Legislativa pro rok 2021 • výklad „daňového balíčku“ • zvýšení limitu pro definici dlouhodobého majetku pro daň z příjmů • zrušení daňových odpisů nehmotného majetku • důležitá přechodná ustanovení • vliv na sledování uplatněného nároku na odpočet DPH
  • Výklad ostatních předpisů týkajících se dlouhodobého majetku pro roce 2021 u vybraných účetních jednotek.
  • Zákon o daních z příjmů • zdaňování příjmů z majetku • dopady bezúplatného převzetí dlouhodobého majetku.
  • Zákon o DPH a jeho změny týkající se majetku – výklady MFČR • Důsledky zakázaného zdanění nájmu obytných prostor po 1. 1. 2021 • aktuální stanovisko MFČR.
  • Pojmy, členění majetku, smlouvy, právo stavby, věcná břemena, definice stavby, kdy movitý majetek, jak účtovat porosty, co je terénní úprava
  • Soubory majetku, doplňování, vyřazování, specifika pro muzejní sbírky.
  • Bezúplatné předávání majetku, vybrané účetní jednotky a ocenění majetku, požadavky na informace o majetku předávaného do správy příspěvkové organizaci.
  • Formy hospodaření příspěvkových organizací s majetkem svého zřizovatele.
  • Dotace, dary, granty, účtování časového rozlišení dotací v průběhu odepisování majetku pořízeného z dotací. Příslušné účetní standardy.
  • Odepisování majetku, odpisové plány, zbytkové hodnoty, vliv technického zhodnocení na dobu odepisování majetku. Odpisy majetku a tvorba inv, fondu.
  • Zobrazení majetku v účetních výkazech – výše ocenění, opravné položky, vliv věcných břemen. Rezervy na opravy majetku. Výklad platných účetních standardů.
  • Evidence majetku – účetní a věcná, soubory majetku. Zodpovědnost za údaje vedené v evidenci. Zařazovací protokoly, vyřazovací protokoly, doporučený obsah.
  • Technické zhodnocení majetku – nástavby, přístavby, rekonstrukce, modernizace, stavební úpravy. • Technické zhodnocení a opravy najatého majetku, časové testy v případě uplatnění odpočtu DPH. • Technické zhodnocení podnajatého nebo vypůjčeného majetku.
  • Majetek a DPH • zdanění na výstupu, právo uplatnění odpočtu na vstupu, koeficient krácení nároku na odpočet. Stanoviska MFČR k úpravám odpočtu.
  • Majetek a ostatní daně • daň z nemovitosti, daň z nabytí – zrušena, silniční daň
  • diskuze • odpovědi na dotazy

Pokyny pro semináře

Přihláška

Vyplněnou závaznou přihlášku odešlete nejpozději 3 pracovní dny před datem konání semináře. Po tomto termínu je možno se přihlásit pouze po telefonické domluvě. Evidence přihlášek probíhá podle data doručení. Doručení přihlášky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané semináře poukažte včas před datem konání semináře převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zvoleného semináře. V případě, že provádíte platbu za více seminářů, zasílejte prosím platby pod samostatnými variabilními symboly nebo nás informujte o hromadné platbě za více seminářů e-mailem nebo telefonicky (Praha; České Budějovice; Karlovy Vary; Liberec; Plzeň; Tábor; Ústí nad Labem - praha@anag.cz / 222 519 092 | Olomouc; Brno; Hradec Králové; Ostrava; Zlín - seminare@anag.cz / 585 757 421).

Účastnický poplatek vracíme pouze v případě, že Vaše neúčast bude oznámena nejméně 3 pracovní dny předem.


Pokyny pro videosemináře

Objednávka

Po objednání videosemináře běžným způsobem přes webové stránky v sekci VIDEOSEMINÁŘE Vám zašleme odkaz s pokyny, kde se k videosemináři zaregistrujete a spustíte jej, zároveň Vám také zašleme e-mailem a fakturu. Doručení objednávky z toho internetového obchodu potvrzujeme e-mailem.

Úhrada

Platbu za objednané videosemináře poukažte obratem - převodním příkazem na náš účet 27-4236970247/0100, KB Olomouc. Jako variabilní symbol uveďte číslo zaslané faktury. V případě, že provádíte platbu za více videoseminářů, zasílejte prosím platby pod samostatnými variabilními symboly nebo nás informujte o hromadné platbě za více seminářů e-mailem dle PSČ sídla organizace objednatele: pro PSČ 100 00 – 459 99 praha@anag.cz / tel. 222 519 092, pro PSČ 460 00 – 799 99 seminare@anag.cz / tel. 585 757 421).

Faktura - daňový doklad

Datum uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí platby nebo poskytnutí služby. Fakturu - daňový doklad obdrží každý účastník semináře, u videoseminářů e-mailem na adresu uvedenou v objednávce

Informace

Společnost ANAG, spol. s r. o. si vyhrazuje právo možné změny lektora. V tomto případě budou všichni přihlášení zájemci e-mailem informováni.

Dotazy

S případnými specifickými dotazy se můžete kdykoliv obrátit na operátorky centra zákaznické péče pro daný region -> viz sekce Kontakty -> Péče o zákazníky.Kontakt na technickou podporu k videoseminářům - bursa@anag.cz / tel. +420 585 757 440

Chcete se zeptat na něco ohledně seminářů?

  • Datum konání: 4. října 2021, 9.00 - 14.00
  • Variabilní symbol: 24525
  • Stav: Připravujeme
Cena: 2 190 Kč Objednat