Ekonomika turismu - Turismus České republiky (2., aktualizované a rozšířené vydání)
Autor: Monika Palatková, Jitka Zichová
- Kód produktu: 89625
- Nakladatelství: Grada Publishing
- Počet stran: 262
- Vazba: brož., 16,6 × 24 cm
- ISBN: 978-80-247-3643-3
- Datum vydání: červen 2014
- Běžná cena s DPH: 299 Kč
- Zvýhodnění on-line: 12%
- Ušetříte: -36 Kč
- Vaše cena s DPH: 263 Kč
Na trhu ojedinělá publikace se zaměřuje na turismus v ekonomických souvislostech. Je určena studentům škol zaměřených na turismus a institucím zabývajícím se jeho rozvojem na národní, regionální a lokální úrovni. Nové vydání je rozšířené o problematiku produktu turismu a konkurenceschopnost destinací turismu. Zásadně je aktualizována problematika turismu v národní ekonomice obecně a problematika pasivního, aktivního a domácího turismu České republiky. Aktualizována je i tematika turismu ČR v kontextu členství v EU. První část publikace se zabývá obecnými základy turismu, zahrnujícími mimo jiné jeho typologii a terminologii. Značná pozornost je věnována i teorii trhu turismu, tedy nabídce a poptávce i ceně v turismu. Další část knihy pojednává o statistickém monitoringu turismu v ČR a zejména o analýze vlivů turismu na národní ekonomiku se zaměřením na ekonomiku ČR a jejich vyhodnocení pomocí platební bilance a satelitního účtu. V publikaci jsou dále řešeny základní charakteristiky vývoje a současného stavu turismu ČR se zaměřením na aktivní, pasivní a domácí turismus a spotřební chování účastníků turismu. Autorky se zabývají též organizační a řídicí strukturou turismu ČR.