Společenská odpovědnost podniku - transparentnost a etika podnikání

Autor: Dana Zadražilová a kolektiv

  • Kód produktu: 10828
  • Nakladatelství: C.H. Beck
  • Počet stran: 192
  • Vazba: brož., B5
  • ISBN: 978-80-7400-192-5
  • Datum vydání: červenec 2010
  • Vaše cena s DPH: 420 Kč
ks
    Na dotaz

Trvale udržitelný rozvoj a společensky odpovědné podnikání – to jsou velká témata, která souvisí s naléhavou snahou najít mechanismy řešení globálních problémů dnešního světa. Požadavek na společensky odpovědné podnikání otevírá závažné otázky, např.: Co je cílovou funkcí podnikání a jakou odpovědnost na sebe podniky skutečně mohou brát? Lze se spolehnout na tržní mechanismus? Jaké formy regulace a vládnutí jsou adekvátní dnešní globalizované světové ekonomice?

Myšlenka odpovědného podnikání se objevuje jako důsledek společenského tlaku, společenské objednávky na rozšíření záběru firemních strategií a změnu myšlení podnikových stratégů.

Cílem knihy je zhodnotit potenciální přínos této myšlenky jako regulačního mechanismu, který může usměrnit chování aktérů v tržním prostředí ve prospěch dlouhodobé stability a udržitelnosti.



Autorka je profesorkou mezinárodního obchodu na Fakultě mezinárodních vztahů VŠE v Praze. V současné době vykonává funkci děkanky této fakulty. Ve své vědecké a pedagogické činnosti se specializuje na oblast řízení nadnárodních společností, otázky konkurenceschopnosti a mezinárodních strategií uskutečňovaných v různém kulturním kontextu. Je autorkou řady monografií, které jsou zaměřeny na problematiku mezinárodního managementu, řízení maloobchodních firem a vývoje odvětví obchodu. Působí jako členka Vědecké rady Fakulty managementu v Jindřichově Hradci a Fakulty mezinárodních vztahů Ekonomické univerzity v Bratislavě. Je rovněž členkou představenstva Svazu obchodu a cestovního ruchu. Za svou činnost byla v roce 2008 oceněna Zlatým dukátem udělovaným časopisem Moderní obchod, a to v kategorii Osobnost českého obchodu.


Chcete se na něco zeptat?